IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дотук с електрификацията: 43% спад за ЕV в Америка

Продажбите на електромобили потъват в първия месец след края на федералните стимули

Шокиращите 43% спад ще претърпи американският пазар на електромобили през октомври в резултат на спирането на федералния данъчен кредит, съобщават анализаторите на J.D. Power, позовавайки се на предварителни данни.
  
    
Tesla Cybertruck
  
     
"Значително пренастройване"

„Автомобилната индустрия в САЩ преживява значително пренастройване в сегмента на електрическите превозни средства“, каза анализаторът на данни на J.D. Power Тайсън Джомини. „Неотдавнашната корекция на пазара на електрически превозни средства подчертава един важен урок: Потребителите предпочитат да имат достъп до редица опции за задвижване.“

13% дял през септември, 5% през октомври

Изследователската фирма прогнозира продажбите на дребно на електрически превозни средства да достигнат 54 673 бройки през октомври след прекратяването на данъчните облекчения на 30 септември. Делът им от общия пазар на нови автомобили ще е 5,2%, в сравнение с 8,5% година по-рано (в България делът на електромобилите е 5% по данни на Automedia.bg). През септември, когато в Щатите настъпи трескаво изкупуване на електрически превозни средства, за да се хванат последните облекчения, делът им бе скочил до почти 13 на сто.

Прогнозите се базират на данни от първите 16 дни на продажбите на октомври, който има 27 дни на продажби. Спадът на електрическите превозни средства повлича надолу и пазара като цяло - J.D. Power изчисли спад от 5,9% в доставките на дребно до 1,05 милиона превозни средства за месеца. 

Производителите намаляват шока с цената на големи отстъпки

Почти цялото забавяне на темпа на продажби в индустрията се дължи на електрическите превозни средства. „Спадът можеше да бъде и по-лош“, каза ръководителят на данните на J.D. Power Томас Кинг. „Действията на множество производители за намаляване на цените на електрическите превозни средства и увеличаване на отстъпките, за да компенсират загубата на федерален кредит, помагат донякъде за поддържане на достъпността на електрическите превозни средства.“
  
    

0 от 500
  • #4
    11 rate up comment 9 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 3 - всъщност знаеш ли колко от 85 000 000 население на Германия е заето в автомобилната индустрия? Че прати всички немци да ровят в кофите? Предполагам си от онези които вярваха на тероруските клипчета как зимата на 2022 в Германия ядат плъхове и умират от студ без руския газ? В такъв случай, ако всички немци са измрели от студ 2022, кой по дяволите ще рови в кофите? :-) :-) :-) :-)
  • #3
    2 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Щатите винаги е било ясно, че ще стане така, но в Европа нещата стоят по друг начин. Великобритания не се отказва от пълно спиране на продажбите на нови коли с ДВГ през 2030, ЕС вероятно също ще си държи за 2035. Тъй че щем - не щем, при нас няма връщане назад. Аз лично одобрявам подобна политика - само богатите ще имат коли, а останалите ще си ползваме градски транспорт. Туй че германците ще ровят по кофите само може да ни радва, все пак те лобираха за електрификацията.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Хахахаха ( преди 1 месец )
    Естествено, че първия месец ще има огромен спад. Хората които са искали са побързали и са поръчали преди спиране на субсидията.
  • #1
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "Дотук с електрификацията....Шокиращите 43% спад ....в резултат на спирането на федералния данъчен кредит" Това изглежда като шок и ужас само за хора които са имали НЕРЕАЛИСТИЧНИ ОЧАКВАНИЯ. Онези същите които се чудят къде УТРЕ ще се зареждат 3 милиона електромобила. За всички останали, Това си е напълно естествен ПРОЦЕС. Както повишаването на продажбите преди края на стимулите, така и спада след това. Както и факта, че най-рано през 2050 по улиците Ще има повече електромобили отколкото ДВГ