IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Задължителен технически преглед и за батериите на електромобилите

Една страна в ЕС вече ще го прилага за голямо улеснение на купувачите втора ръка

Белгийският регион Валония е на път да стане първият в Европа, който ще въведе специфичен технически преглед за електрическите превозни средства, фокусиран върху батерията. Поне такова предложение отправиха местни политици, съобщават медиите в страната.


Технически преглед


Този технически преглед не би се различавал много от проверката на кола с ДВГ, но спецификата му би успокоила купувачите на употребявани електромобили, повечето от които се страхуват от едно нещо - колко деградирала е батерията му. Според последните белгийски проучвания, почти един на всеки двама шофьори се двоуми дали да си купи електромобил поради неяснотата около състоянието на батерията.

Това е страх номер едно за купувачите на употребявани електрически автомобили не само в Белгия, но и в цяла Европа. Досега производителите не им помагат много, защото е трудно да се знае точно къде е максималното ниво на заряд на батерията в сравнение с първоначалното ѝ ниво. Някои бързи тестове вече се предлагат от дилъри и специалисти по употребявани автомобили, но те не винаги са надеждни или точни.

Въпреки че повредите на батериите са много редки (по-често околната електроника се поврежда първа), страхът от много висока сметка плаши някои купувачи. SRA, организация, която обединява сектора за ремонт и поддръжка, наскоро посочи, че при някои електрически превозни средства цената на батерията може да достигне над 60% от каталожната на новото превозно средство.


Технически преглед


Следователно, сърцевината на проблема с електрическите превозни средства се крие в състоянието на батерията. Докато някои приложения вече предоставят първоначална представа чрез OBD порт връзка, това не е същото като вътрешно наблюдение на батерията. Производители като Kia работят по инсталирането на сензори на всяка клетка на батерията, за да получат много точна и в реално време представа за оставащия капацитет на заряд. Това би позволило и да се предвиди повреда на клетката, която за щастие остава рядкост.

Валонската държавна служба, която комуникира с инспекционните органи по този въпрос, би искала да види разпоредби, позволяващи на инспекторите да комуникират директно с прочутия "паспорт на батерията", който трябва да влезе в сила в цяла Европа през 2027 г. Това е с цел да се улесни именно наблюдение състоянието на батерията на електрическото превозно средство.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Цялото войнство ( преди 1 месец )
    В Русия отмениха техническите прегледи
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Вук ( преди 1 месец )
    Да направят преглед и на главите сииии
  • #7
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Охотник ( преди 1 месец )
    Дрането продължава, който се излъга да се оправя. До 2030 разходите, за електрически миксер няма да ви допадат. Да видим кога бленуваните хибриди, ще си оправдаят цената, и високото тегло. За пример ДВГ се развива, вече 70 години, и продължава да има недостатъци. Както и нововъведения, но поне можете да си позволите автомобил с ДВГ. Който ви служи, във всякакви условия. Но да си купя компромис, и да се съобразявам, с него всеки ден. Не благодаря.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Охотник ( преди 1 месец )
    Бавно и сигурно корпорациите намират начини, да прескочат лъжливите лозунги. След, като се наядоха с продажба, на всякакви видове хибриди. И миксери с неясна екологи
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Pet ( преди 1 месец )
    Само пълнят главите на хората с лъжлива информация
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Така е ( преди 1 месец )
    На прегледа ти съобщават, батерията е за смяна приготви 20000 евра.
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По принцип си прав, че това е идеалния тест. Но ако батерията е 70-80кВч бая ще се повозите. Собственика няма да е ентусиазиран от такъв тест драйв
  • #2
    7 rate up comment 8 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Така че каквито тестове има, е хубаво да се правят, но и един реален пътен тест от близко до 100% до нисък процент, да се види колко изкарва и дали ви устройва. И с една елементарна екселска формулка може да се сметне реалният капацитет на батерията, което може да си го правите и после от време на време да си сравнявате дали има деградация... Плюс, че някои коли на високи проценти са си супер, а на 40% умират и трябва пътна помощ. Много редки са тези проблеми, но с такъв тест виждате дали става.
  • #1
    11 rate up comment 11 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Като си купувахме първата електричка (малка въшка Фиат 500е, от американските), накарахме собственика да я зареди и да видим колко км ще мине.. мина 100 км от 90% до 30%, през януари месец, което с тая миниатюрна батерийка е мега добре... и я взехме... Жена ми вече 4-а година