IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Южна Корея направиха батерия с пробег 2000 км

Енергийната плътност при нея е с 60% по-висока от сегашните устройства

Група южнокорейски изследователи от университетите POSTECH и Sogang представиха нова технология за батерии, която може да промени пазара на електрически превозни средства. Разработената от тях силициева батерия е в състояние да осигури пробег до 2000 км с едно зареждане, без да увеличава размера и теглото на батерията.


зареждане


Ключът към успеха е така наречената „взаимоплетена’’ архитектура, при която електродът и електролитът са свързани на химическо и структурно ниво. Този дизайн решава основния проблем на силициевите аноди – разрушаване по време на разширяване по време на зареждане. В резултат на това батерията остава стабилна и високо ефективна дори след много цикли на употреба.

Според изследователите енергийната плътност достига 403,7 Wh/kg, което е с 60% по-високо от това на съвременните литиево-йонни батерии. Такава батерия ще позволи на електрическите автомобили да изминават разстояния, сравними с бензиновите аналози, без да увеличават обема на батерията.

Ако технологията се окаже ефективна в индустриален мащаб, това ще бъде истински пробив: електрическите автомобили могат да станат по-леки, по-евтини и по-ефективни. Преди серийното производство обаче трябва да бъдат решени задачите за сертифициране, безопасност и адаптиране на производствените линии.

Според експерти въвеждането на такива батерии може да започне през следващото десетилетие и да се превърне в стъпка към нова ера на електромобилността - с пробег до 2000 км без презареждане.


0 от 500
  • #44
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Охотник ( преди 1 месец )
    Без всички оскъпяващи иновации. Който увеличават крайната цена, както и теглото. И отдалечават целевият потребител, от възможността. Да си закупи уж високотехнологичният, и икономичен автомобил. Така че драги ми шандурковци маркетингът се разпада. Под собствената си тежест. А гръмките слово, за екологична Европа, да си ги проповядват, на други стада. Карайте си колите и се радвайте на живота.
  • #43
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Охотник ( преди 1 месец )
    Ще ще ще. Електричките стават уж по-екологични, по-евтини, и по-екологични. А жилищата вечно, ще увеличават себестойността си. Нито една лъжа не е вечна. Първо бяха малките градски коли, с 3 цилиндрови ДВГ. Добавиха турбо, електромотор, хибрид. Направиха ги електрически. Не спряха да увеличават обемът, и размерът и теглото. И 25 години по-късно един модерен хибрид, изразходва гориво, в градски условия. Колкото далеч по-евтиният бензинов вариант, а дизеловите дори са по-икономични.
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 1 месец )
    Не успях да копирам линка.Спора е във Факти по темата Мъск намеква,че времето на ДВГ е към своя край.Обърни внимание на постове 70 и 83.Там пише и за микроТЕЦовете, друга твоя грандиозна идея.
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    А в Монголия бира дето не се пени...
  • #40
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Пепино ( преди 1 месец )
    Е ха,от София до Москва нашите червени другари ще,пътуват без да спират и докато поднесат цвете пред мавзолея на другаря Ленин автомобилите им ще,са отново заредени с ел.енергия и хайде обратно до България.
  • #39
    2 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    "Димов ( преди 13 минути )Мога да ти цитирам,как във факти ти оспорих мъскиянската математика 5 години по 20 % дава резултат 100%.Копирал съм си го за всеки случай."....Какво стана Димов? Беше обещал да дадеш линка за онези митични 5 години по 20%? Всички сме чували за тях, но май никой не ги е виждал? Ще разбиеш ли мита или ще си остане такъв и ще докажеш, че си патологичен лъжец? Или поне дай цитата а google ще го намери, АКО ВЪОБЩЕ СЪЩЕСТВУВА
  • #38
    3 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Единия идва тук да псува, а другия да лъже. А дали всеки никнейм в тролфермата си няма предназначение?
  • #37
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Също както и лъжата ти че някога съм говорил че ще си правя микротец в мазето на къщата за да продавам топлоенергия на съседите. А всъщност говорех, че газовата микро турбина всъщност заема едно паркомясто пред блока и освен енергия за зареждане на електромобилите, които ще изминат много повече километри отколкото автомобил с ДВГ със същото количество газ, за всеки kWh ток, има 2kWh излишна топлинна енергия, която може да се подаде в абонатната станция в мазето, да намали сметките на входа.
  • #36
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До Димов. А можеш ли да цитираш какво точно е казал колегата, защото много добре знаем че антиелектриците четете едно, но разбирате нещо съвсем друго. И го вярвате до такава степен че дори можете да минете детектор на лъжата успешно, защото го смятате за истина. Аз отсега ти казвам че грешиш.
  • #35
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До Димов. С нетърпение най-накрая ще видя оригинала на тези 5 по 20% прави 100%. Защото много митове съм слушал по мой адрес за тази случка, а даже не знам за какво говорите. Дай заглавието на статията и номера на коментара? Да не стане като с желязната руда с високо съдържание на въглерод, което се оказа елементарен лапсус, че съм си позволил да нарека просто желязо вместо "желязо въглеродна сплав"