Група южнокорейски изследователи от университетите POSTECH и Sogang представиха нова технология за батерии, която може да промени пазара на електрически превозни средства. Разработената от тях силициева батерия е в състояние да осигури пробег до 2000 км с едно зареждане, без да увеличава размера и теглото на батерията.

Ключът към успеха е така наречената „взаимоплетена’’ архитектура, при която електродът и електролитът са свързани на химическо и структурно ниво. Този дизайн решава основния проблем на силициевите аноди – разрушаване по време на разширяване по време на зареждане. В резултат на това батерията остава стабилна и високо ефективна дори след много цикли на употреба.
Според изследователите енергийната плътност достига 403,7 Wh/kg, което е с 60% по-високо от това на съвременните литиево-йонни батерии. Такава батерия ще позволи на електрическите автомобили да изминават разстояния, сравними с бензиновите аналози, без да увеличават обема на батерията.
Ако технологията се окаже ефективна в индустриален мащаб, това ще бъде истински пробив: електрическите автомобили могат да станат по-леки, по-евтини и по-ефективни. Преди серийното производство обаче трябва да бъдат решени задачите за сертифициране, безопасност и адаптиране на производствените линии.
Според експерти въвеждането на такива батерии може да започне през следващото десетилетие и да се превърне в стъпка към нова ера на електромобилността - с пробег до 2000 км без презареждане.


6