IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дотук с електрификацията: 43% спад за ЕV в Америка

Продажбите на електромобили потъват в първия месец след края на федералните стимули

Шокиращите 43% спад ще претърпи американският пазар на електромобили през октомври в резултат на спирането на федералния данъчен кредит, съобщават анализаторите на J.D. Power, позовавайки се на предварителни данни.
  
    
Tesla Cybertruck
  
     
"Значително пренастройване"

„Автомобилната индустрия в САЩ преживява значително пренастройване в сегмента на електрическите превозни средства“, каза анализаторът на данни на J.D. Power Тайсън Джомини. „Неотдавнашната корекция на пазара на електрически превозни средства подчертава един важен урок: Потребителите предпочитат да имат достъп до редица опции за задвижване.“

13% дял през септември, 5% през октомври

Изследователската фирма прогнозира продажбите на дребно на електрически превозни средства да достигнат 54 673 бройки през октомври след прекратяването на данъчните облекчения на 30 септември. Делът им от общия пазар на нови автомобили ще е 5,2%, в сравнение с 8,5% година по-рано (в България делът на електромобилите е 5% по данни на Automedia.bg). През септември, когато в Щатите настъпи трескаво изкупуване на електрически превозни средства, за да се хванат последните облекчения, делът им бе скочил до почти 13 на сто.

Прогнозите се базират на данни от първите 16 дни на продажбите на октомври, който има 27 дни на продажби. Спадът на електрическите превозни средства повлича надолу и пазара като цяло - J.D. Power изчисли спад от 5,9% в доставките на дребно до 1,05 милиона превозни средства за месеца. 

Производителите намаляват шока с цената на големи отстъпки

Почти цялото забавяне на темпа на продажби в индустрията се дължи на електрическите превозни средства. „Спадът можеше да бъде и по-лош“, каза ръководителят на данните на J.D. Power Томас Кинг. „Действията на множество производители за намаляване на цените на електрическите превозни средства и увеличаване на отстъпките, за да компенсират загубата на федерален кредит, помагат донякъде за поддържане на достъпността на електрическите превозни средства.“
  
    

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Още тогава видях ПОТЕНЦИАЛА на тези технологии и оттогава досега никой не е предложил по-добри АЛТЕРНАТИВИ за производство на по-евтина енергия, която да промени и транспорта, освен енергетиката.Ти можеш ли да предложиш?
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    А някой ни обясняваше, че в края на годината Тесла У ще е най-продаваната кола в САЩ, даже и без субсидии. Но какво ли да очакваш от същество, което диктува на телефона си, вместо да пише и даже не си вижда простотиите, които сам твори за мечки, военни и резервУари. Ясно се вижда, че без субсидии, почти никой не иска миксери, пък батерофила, нека се плюнчи от Пещера колкото си иска.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Точко трола ( преди 1 месец )
    Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила годишно.Статистически е доказано.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ми щом за теб са евтини, значи си си надвил масрафа. За мен лично няма особена връзка между евтино и инвестиция от 50 000 лв, че да си снижа разходите за ток с 30%. По никакъв начин не оспорвам екологичните предимства на електромобилите в градска среда, но също така в този контекст и не виждам причина да се движиш със собствен електромобил, при положение, че може да ползваш градския транспорт (който е на ток или газ). На тия мантри с евтиното им вярвате само тия дето ги повтаряте като папагали.
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Всъщност прочетох за първи път за електромобили, които се зареждат под фотоволтаични навеси, либерализация на пазара, smart grid, demand response и мрежови батерии за съхранение на енергия през 2012 по време на дискусиите по форумите за референдума за АЕЦ Белене. Още тогава видях ПОТЕНЦИАЛА на тези технологии и оттогава досега никой не е предложил по-добри АЛТЕРНАТИВИ за производство на по-евтина енергия, която да промени и транспорта, освен енергетиката.Ти можеш ли да предложиш?
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Както чедата на комуняките станаха първи евроатлантици, така и каращите дръгели на дизел са най-вещи познавачи на пазара и спецификите на ел. автомобилите. СмЕх
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #4, то не е само автомобилната индустрия. Ама щом смяташ, че са цъфнали - добре. Бизнесът в Германия основно принадлежи на богати фамилии, които имат сериозно влияние върху вземането на политически решения. Принципно не им трябва да се стараят много, защото колкото и да се наакат, държавата ги спасява.
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Интересно изказване и за енергетиката на Европа и в частност Германия. Кое според тебе реши голяма част от енергийния проблем само за една-две години, след като не си съгласен с мен че това са възобновяемите източници А напоследък и батериите, които пък решават проблемите с излишъка? И това след като Германия затвори и последната си атомна централа, което лично Според мен беше огромна грешка. Грешка е да се строят нови но още по-голяма грешка да се затварят работещи, докато все още горят въглища
  • #6
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А защо смяташ че В момента карам дизел противоречи по някакъв начин на в бъдеще ще карам електромобил? Или пък твърдението мече днес електромобилите са неподходящи за над 90% от шофьорите как противоречи на тезата, че допускам че до 2035 забраната за ДВГ ще е ненужна, защото електромобилите вече ще са подходящи за 90% от населението?
  • #5
    7 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Психотроле! Пак пропусна да започнеш коментара си с "Истината е, че карам дизел"