Беше време - не толкова отдавна - когато Nissan Qashqai бе най-продаваният нов автомобил у нас, със солидно рамо от реекспорта. През този година интересът към доста поскъпналото трето поколение рязко намалява (-34% спрямо 2024), но пък все повече купувачи се насочват към Qashqai на старо. От началото на годината до края на септември в страната са регистрирани още 2113 бройки Qashqai втора ръка, с 11% повече на годишна база. Интересът е разбираем - става дума за SUV, който при това бе доста евтин като нов, за разлика от сегашния, и това се изразява в достъпни цени и за употребяваните машини. Освен това има репутацията на японското качество, независимо, че всъщност се произвежда в Съндърланд, Великобритания. Заслужена ли е обаче тази репутация? Нека видим какви са предимствата и най-честите проблеми при Qashqai второ поколение.
Nissan Qashqai на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Най-добрият избор от гледна точка на надеждността при второто поколение Qashqai е 1.5-литровият dCi дизел, всъщност просто версия на прословутия K9K на Renault. Този агрегат е изпитан във времето и използван не само от алианса Renault-Nissan, но и от Suzuki и дори Mercedes. В ранните години след появата си през 2001 той имаше някои опасни слабости, като пукащи се мотовилки и сдаващи багажа уплътнения на инжекторите (така наречената "черна смърт"), но до появата на второто поколение Qashqai тези проблеми бяха отстранени. 1.5 dCi спокойно може да изкара и 300,000 км без сериозни ремонти. Стига да е поддържан съвестно, разбира се.


0