Беше време - не толкова отдавна - когато Nissan Qashqai бе най-продаваният нов автомобил у нас, със солидно рамо от реекспорта. През този година интересът към доста поскъпналото трето поколение рязко намалява (-34% спрямо 2024), но пък все повече купувачи се насочват към Qashqai на старо. От началото на годината до края на септември в страната са регистрирани още 2113 бройки Qashqai втора ръка, с 11% повече на годишна база. Интересът е разбираем - става дума за SUV, който при това бе доста евтин като нов, за разлика от сегашния, и това се изразява в достъпни цени и за употребяваните машини. Освен това има репутацията на японското качество, независимо, че всъщност се произвежда в Съндърланд, Великобритания. Заслужена ли е обаче тази репутация? Нека видим какви са предимствата и най-честите проблеми при Qashqai второ поколение.
Nissan Qashqai на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
При фейслифта злополучният 1.2 турбо бе заменен от новия 1.33 турбо, съвместна разработка на Nissan, Renault и Mercedes. Това е добре работещ двигател със завидна за обема динамика, който добре се съчетава с DCT трансмисията от Getrag.
Слабите места? Първите производствени серии имаха дефектни (по-малки) бутални пръстени, позволяващи течове на масло в двигателя. В първите две производствени години чести бяха и проблемите с термостата, отказващ понякога, без да задейства предупредителната лампичка.


0