Беше време - не толкова отдавна - когато Nissan Qashqai бе най-продаваният нов автомобил у нас, със солидно рамо от реекспорта. През този година интересът към доста поскъпналото трето поколение рязко намалява (-34% спрямо 2024), но пък все повече купувачи се насочват към Qashqai на старо. От началото на годината до края на септември в страната са регистрирани още 2113 бройки Qashqai втора ръка, с 11% повече на годишна база. Интересът е разбираем - става дума за SUV, който при това бе доста евтин като нов, за разлика от сегашния, и това се изразява в достъпни цени и за употребяваните машини. Освен това има репутацията на японското качество, независимо, че всъщност се произвежда в Съндърланд, Великобритания. Заслужена ли е обаче тази репутация? Нека видим какви са предимствата и най-честите проблеми при Qashqai второ поколение.
Nissan Qashqai на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
1.6-литровият дизел също идва от Renault и е почти идентичен с R9M, създаден от французите през 2011 като наследник на стария 1.9 dCi. Това също е солиден мотор с относително голям ресурс, ако внимавате за единственото сериозно слабо място: ангренажната верига. Създадена уж да изкара целия живот на автомобила, тя всъщност се износва доста бързо от вибрациите и може да доведе до гибелта на двигателя. Разумна мярка е да се подмени след първите 120,000 км пробег.
За кратко между 2018 и 2021 Qashqai получаваше и 1.7 dCi - по-модерна версия на 1.6.


0