IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не е само Германия – и френската автомобилна индустрия е на ръба

Доклад на Сената предупреждава за „дълбока и трайна криза“ при местните производители

Европейската автомобилна индустрия е в криза, като най-сериозно са засегнати германските производители, които са принудени да правят сериозни съкращения на работни места. Във Франция положението също не е добро, сочи доклад на двама сенатори, които които предлагат 18 мерки за спиране на сериозния срив.


Френска индустрия


Документът беше представен от Ален Кадлец и Доминик Естроси Сасоне, които предупреждават за „дълбока и трайна криза’’ във френската автомобилна индустрия. Те настояват за въвеждане на специални клаузи, засягащи местното производство на автомобили, както и за отлагане на забраната на нови двигатели с вътрешно горене след 2035.

В доклада си двамата сенатори посочва основните проблеми - 20% спад в продажбите на леки автомобили след пандемията, срив на френския дял в европейското производство (-12% между 2000 и 2020) и деиндустриализация, свързана с промените през последните две десетилетия. Ситуация, която застрашава 800 000 работни места в сектора, половината от които са във фирми-подизпълнители.

Този сигнал идва в момент, когато големите производители демонстрират слабости. Stellantis временно спря няколко завода във Франция (Поаси, Сошо и Мюлюз), позовавайки се на „труден европейски пазар’’. На свой ред Renault съобщи, че обмисля съкращаване на работни места в условията на „пазарна несигурност“.

Сенаторите посочват две основни причини - свиването на търсенето и конкуренцията от страна на неевропейски производители, особено китайски. За да отговорят на тази предизвикателства, те препоръчват най-малко 80% от компонентите на превозните средства, продавани в Европа, да бъдат произведени на местно ниво, включително 40% батерии до 2035.

Докладът също така призовава за отлагане на забраната за нови термични превозни средства - позиция, споделена от германския канцлер Фридрих Мерц. Тази мярка, считана за необходима за постигане на европейските климатични цели, според сенаторите би била риск за производителите, „хванати в капан’’ между екологичния преход и икономическия натиск.

И накрая, текстът призовава за преориентиране на публичната помощ към производството на „малки автомобили на достъпни цени“, за да се направи електричеството по-достъпно.

0 от 500
  • #1
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    французи сър казало кучето и си облизало топките логиката на жабарите е че има ограничение на скоростта и на никой не му трабва 4 6 8 10 12 цилиндъра и резултатите са видими три цилиндъра ремък изпържен в собствен сос и с батерия само за гурмани мишелин 5 звезди