IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не е само Германия – и френската автомобилна индустрия е на ръба

Доклад на Сената предупреждава за „дълбока и трайна криза“ при местните производители

Европейската автомобилна индустрия е в криза, като най-сериозно са засегнати германските производители, които са принудени да правят сериозни съкращения на работни места. Във Франция положението също не е добро, сочи доклад на двама сенатори, които които предлагат 18 мерки за спиране на сериозния срив.


Френска индустрия


Документът беше представен от Ален Кадлец и Доминик Естроси Сасоне, които предупреждават за „дълбока и трайна криза’’ във френската автомобилна индустрия. Те настояват за въвеждане на специални клаузи, засягащи местното производство на автомобили, както и за отлагане на забраната на нови двигатели с вътрешно горене след 2035.

В доклада си двамата сенатори посочва основните проблеми - 20% спад в продажбите на леки автомобили след пандемията, срив на френския дял в европейското производство (-12% между 2000 и 2020) и деиндустриализация, свързана с промените през последните две десетилетия. Ситуация, която застрашава 800 000 работни места в сектора, половината от които са във фирми-подизпълнители.

Този сигнал идва в момент, когато големите производители демонстрират слабости. Stellantis временно спря няколко завода във Франция (Поаси, Сошо и Мюлюз), позовавайки се на „труден европейски пазар’’. На свой ред Renault съобщи, че обмисля съкращаване на работни места в условията на „пазарна несигурност“.

Сенаторите посочват две основни причини - свиването на търсенето и конкуренцията от страна на неевропейски производители, особено китайски. За да отговорят на тази предизвикателства, те препоръчват най-малко 80% от компонентите на превозните средства, продавани в Европа, да бъдат произведени на местно ниво, включително 40% батерии до 2035.

Докладът също така призовава за отлагане на забраната за нови термични превозни средства - позиция, споделена от германския канцлер Фридрих Мерц. Тази мярка, считана за необходима за постигане на европейските климатични цели, според сенаторите би била риск за производителите, „хванати в капан’’ между екологичния преход и икономическия натиск.

И накрая, текстът призовава за преориентиране на публичната помощ към производството на „малки автомобили на достъпни цени“, за да се направи електричеството по-достъпно.

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 9 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    Рено затриха Нисан, затрити то 3 модела в Европа...
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    гост ( преди 1 месец )
    произвеждат трошливи *** с кратък живот, кой да иска да ги купувавсичките им нови модели са ***
  • #9
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 5 - Рено са зле заради Нисан - те имат големи загуби. Политиците се опитват да решат проблеми, които самите те създадоха! Защо не се произвеждат частите в ЕС - заради зелени безумия цената скочи в небесата. Как ще спрат произведените в други държави части - чрез мита?!? Всички ще им наложат ответни. Пазарът е наложил да се изнесе производството.
  • #8
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Санкциите работят? А?! Зелената сделка работи?! А?!! А що се касае до френското производство, то основен дял в западането има самия Стелантис, който вече десетилетие убива не само френското, но европейското автомобилостроене като цяло. Не може да предлагаш копие на една и съща кола и то със само един свръх калпав мотор, да искаш безумно много пари за това недоразумение и да очакваш продажби... алчността и глупостта са убийствено съчетание!
  • #7
    23 rate up comment 0 rate down comment
    име ( преди 1 месец )
    вдигнаха цените с 50% и сега нямало продажби.... намалели са с 20%... нищо не е това, трябва да намалеят с 80% за да им дойде акъла!
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Че кой ви пречи да произвеждате в Европа? Колко субсидии сгънаха автомобилните производители последните години?
  • #5
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Рено не се задъхва, те си имат хубави двигатели и що годе качествени коли, дъщерната им Дачия също кърти мивки в цяла Европа - разпродават се бързо и се чака много - а я вижте наличностите на Пежо и Цитроен - вече европейски марки, за китайски боклюци. 1.2 доведе до смъртта на тези марки, отделно някакво пежо 306 за 70000лв - алоууу връзка с главния мозък няма... Така че аз го виждам Рено челно място а Пежо и Ситроен умират. ФауВе ще си остане, но и там държат високи цени и хората се отдръпват.
  • #4
    27 rate up comment 1 rate down comment
    шак ( преди 1 месец )
    Когато спрат да предлагат компромисни автомобили, на некомпромисни цени, нещата ще се оправят.преди 5 години Пежо 308 1.6 струваше ново 30к лева, сега същия модел започва от 50к с мотор 1.2 който се самоунищожава. Е, как да стане тая работа?
  • #3
    20 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Ако бяха взели тези РЕШЕНИЯ преди поне 5 години, ДНЕШНИТЕ ПРОБЛЕМИ НЯМАШЕ ДА СЪЩЕСТВУВАТ. Да те чували някога и някъде подобни ПРЕДЛОЖЕНИЯ за решаването на тези БЪДЕЩИ ПРОБЛЕМИ?
  • #2
    18 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Интересни РЕШЕНИЯ са намерили, след като са дефинирали правилно ПРОБЛЕМИТЕ. ... "те ПРЕПОРЪЧВАТ най-малко 80% от компонентите на превозните средства, продавани в Европа, да бъдат произведени на местно ниво, ВКЛЮЧИТЕЛНО 40% БАТЕРИИ до 2035."