IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не е само Германия – и френската автомобилна индустрия е на ръба

Доклад на Сената предупреждава за „дълбока и трайна криза“ при местните производители

Европейската автомобилна индустрия е в криза, като най-сериозно са засегнати германските производители, които са принудени да правят сериозни съкращения на работни места. Във Франция положението също не е добро, сочи доклад на двама сенатори, които които предлагат 18 мерки за спиране на сериозния срив.


Френска индустрия


Документът беше представен от Ален Кадлец и Доминик Естроси Сасоне, които предупреждават за „дълбока и трайна криза’’ във френската автомобилна индустрия. Те настояват за въвеждане на специални клаузи, засягащи местното производство на автомобили, както и за отлагане на забраната на нови двигатели с вътрешно горене след 2035.

В доклада си двамата сенатори посочва основните проблеми - 20% спад в продажбите на леки автомобили след пандемията, срив на френския дял в европейското производство (-12% между 2000 и 2020) и деиндустриализация, свързана с промените през последните две десетилетия. Ситуация, която застрашава 800 000 работни места в сектора, половината от които са във фирми-подизпълнители.

Този сигнал идва в момент, когато големите производители демонстрират слабости. Stellantis временно спря няколко завода във Франция (Поаси, Сошо и Мюлюз), позовавайки се на „труден европейски пазар’’. На свой ред Renault съобщи, че обмисля съкращаване на работни места в условията на „пазарна несигурност“.

Сенаторите посочват две основни причини - свиването на търсенето и конкуренцията от страна на неевропейски производители, особено китайски. За да отговорят на тази предизвикателства, те препоръчват най-малко 80% от компонентите на превозните средства, продавани в Европа, да бъдат произведени на местно ниво, включително 40% батерии до 2035.

Докладът също така призовава за отлагане на забраната за нови термични превозни средства - позиция, споделена от германския канцлер Фридрих Мерц. Тази мярка, считана за необходима за постигане на европейските климатични цели, според сенаторите би била риск за производителите, „хванати в капан’’ между екологичния преход и икономическия натиск.

И накрая, текстът призовава за преориентиране на публичната помощ към производството на „малки автомобили на достъпни цени“, за да се направи електричеството по-достъпно.

0 от 500
  • #21
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Проблемът е че електрокарите са неконглокентни като цена спрямо автомобилите с двг и се налагат със забрани и субсидии,които изкривяват пазара.Вдигат се цените на автомобилите с ДВГ,за да се постигне бленуваното от Точко Тротинетката изравняване на цените с електрокарите.Бъдещето е на хибридите,еко на ток в града и на бензин на дълъг път.Който не чува Акио Тойода губи пари.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тошко ( преди 1 месец )
    И като казвам лукс - лукс, вътре достатъчно пространство за шофьори, пасажери, подгреви, ел седалки, уникален адаптивен ксенон, навигация, преден заден парктроник, 4.8м, огромен багажник, абе всичко нужно, дет се вика няма файда да сменяш с по-ново, че на всичко отгоре и слагат някакви 1.5 асматици, под 2 литра автомобил - НЕ
  • #19
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Тошко ( преди 1 месец )
    С тия цени, нормално да са в криза. Хората вече се обръщат към вторичния пазар, аз си купих Пежо 508 комби 2 литрово дизелче 2012 за 10 бона е вътре е пълен комфорт лукс, поддържа се от 20 до 100 процента по-евтино от немските аналози Е класа, 5та серия и A6. Харчи ми 7 градско и е 163 коня, извънградско пада около 5.5 със 140. Защо ми е да си купувам х**ня за 90-130 бона, която ще ми строши джоба още при покупката, а после и поддръжката ми ще е 3но по-скъпа?!
  • #18
    5 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Аз говоря на тебе и ти говоря за реалността. Въпросът е Ти на кого говориш и какво му казваш? Проблемите за европейската автомобилна промишленост тепърва започват и ще е късно да бъдат решени. По-късно ще почнат и проблемите на японската автомобилна промишленост. ЛОГИЧНИЯ ХОД НА СЪБИТИЯТА ТАКА КАЗВА. Решенията за проблемите след 10 години трябва да се вземат ДНЕС. Когато проблемите настъпят, ВЕЧЕ ЩЕ Е КЪСНО
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Абе с теб с кой говори, ***?!
  • #16
    4 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Безмозъчно е, толкова ослепително да ти свети факта, че цялата икономика в бъдеще ще се крепи на батериите, а ти да гледаш но да не го виждаш, заслепен от предразсъдъци и да вярваш, че може да се мине и без батерии. Запомни си мисълта, защото ще те е срам от нея само след няколко години, когато ще обясняваш, че политиците са виновни, че Европа не произвежда собствени батерии а финансира китайците.
  • #15
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Поредното доказателство до къде водят безмозъчните забрани, субсидии и псевдо екология. И пак продължават да бълнуват за батерии.
  • #14
    5 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До оня. Смяташ ли че ПРОБЛЕМА с производството на батерии ще се РЕШИ с евтини енергоносители? Защо винаги започвате от РЕШЕНИЕТО, на което търсите ПРОБЛЕМ? Високата цена на енергията щеше да е реален проблем, Ако вече бяха решени всички останали проблеми, чието решение трябваше да започне още когато цените на газа и съответно енергета бяха изключително евтини. Основният проблем е че нямаме КАДРИ, които да проектират и произвеждат батерии, А такива кадри се произвеждат за минимум 5 години
  • #13
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Оня ( преди 1 месец )
    И никой не се сеща за истинската причина - увеличените цени на енергоносителите. Сигур пак Путин е виновен, че се отказаха от евтината енергия и сего го дишат целия.
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 10 - трошливи са, защото пестят от всичко за да имат изобщо някаква печалба и да изпълнява всички изисквания на ЕК