IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това е първият европейски електрически автобус

MAN Lion's Coach E развива 450 к.с. и изминава до 650 км

Компанията MAN Truck & Bus използва изложението Busworld Europe 2025 в Брюксел, за да представи електрическия автобус - Lion's Coach 14 E, който беше анонсиран още през пролетта. Това е първият електрически автобус на европейски производител, като се очаква съвсем скоро той да се появи по пътищата на Стария континент.


MAN Lion's Coach E


Дизайнът на пътническото превозно средство включва аеродинамични подобрения с извита С-колона, повдигната линия на покрива с удължен спойлер, изместено назад стъкло и удължени ъгли на каросерията. Благодарение на подобрената аеродинамика, коефициентът на въздушно съпротивление е само 0,31 - на нивото на съвременните компактни SUV.

Електрическият автобус е построен в триосен вариант с дължина 13,9 метра с максимално тегло 27,3 тона. Тази конфигурация направи възможно инсталирането на шест батерийни модула - четири отзад и два допълнителни пред задната ос. Моделът е проектиран да превозва до 63 пътници, без да намалява багажното пространство. Обемът на багажните отделения е 11 кубически метра или 13 кубически метра с горни рафтове.


MAN Lion's Coach E


Lion's Coach E е оборудван с централен синхронен електродвигател MAN eCD330 с мощност 330 kW (приблизително 450 к.с.) в диапазона от 2740-5500 об/мин. Максималният въртящ момент на колелата достига 20 000 Нм. Мощността се предава чрез четиристепенна автоматизирана трансмисия MAN TipMatic 4.

Захранването се осигурява от четири до шест батерии тип NMC, произведени в завода на MAN в Нюрнберг. Капацитетът на един агрегат е 89 kWh, а общият капацитет е от 356 до 534 kWh, 90% от които е полезен. Обхватът може да достигне до 650 км. Зареждането с CCS с мощност 375 kW зарежда батериите за час и половина, а в бъдеще ще пристигне по-бърза MCS система с мощност 750 kW.


MAN Lion's Coach E


Интериорът на електрическия автобус е оборудван с цифрово арматурно табло и система за управление Smart Select. Lion's Coach E също отговаря на новите правила за безопасност на GSR, въведени в ЕС през 2024 г. Стандартното оборудване включва EBA+ системи с разпознаване на пешеходци, Attention Guard, поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци. Производството на новия модел ще стартира в завода на MAN Truck & Bus в Анкара.


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С други думи, електрически автобус покрива идеално нуждите на българските туроператори, които са сред най-големите нарушители на правилата за пътуване и експлоатират системата на макс.
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Ето че рук не изневерява на себе си и продължава да обяснява че Toyota ще произвежда автомобили втора употреба за африканския пазар, защото там такива се търсят и обяснява как в България електрическата революция с камиони втора употреба Тесла не се е състояла, въпреки че все още строят фабриката за камионите и те реално не се продават никъде по света, да не говорим в Европа. Като му кажеш Китай му бъркаш там където му е най-хубаво, А там отдавна са на електрически автобуси БЕЗ ПРОБЛЕМИ
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Давам пример за международните екскууурзии с бг автобуси. От БГ обикновено се прави един ударен глокс например до Италия или Австрия. Доста неприятна практика, но се прави, за да се спестят пари за една нощувка и всички си мърморят тихо. Това са 1000 км, т.е. налага се зареждане от поне 30 мин. Това време напълно се покрива от стандартните почивки, които се правят и сега. През следващите дни никога не се минават повече от няколкостотин километра, защото всеки ден се спи в различен град.
  • #25
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Аха, казваш автобусите се движат с 200 километра в час по магистралите и не им стига пробега? И от участния случай в Германия при които 650 км са изминават за два часа с дизелов автобус без почивка, реши че това е правилото за целия свят, въпреки че в България максималната скорост на магистралата и извънградско е почти една и съща? Допускам че разхода ще е близък до този на камионите -киловатчас на километър, което са реални около 500 км с едно зареждане и 750 км за час зареждане.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Това за което ти си бъркаш в носа, правиш стопчета от сополите си и си съчиняваш свободни съчинения, аз го виждам с очите си и го ползвам с ръцете си! И електричките и плъгин хибридите и ел. автобусния транспорт! Колкото Семи трака на Тесла завладя тежкия транспорт, толкова и този автобус ще властва по междуградски и международен транспорт!Не ти ли омръзна да драскаш без да мислиш,за неща от които хабер си нямаш?
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Ами като проверяваш недей да дрънкаш!Щото хората ти пишат ДО 650км, което значи, че като го опънеш този автобус от Берлин до Карлсруе по магистралите ще спираш за по час и полувина на всеки 350км, щото на магистрала толкова ще му е пробега!В града в който живея изсипаха десетки милиони за ел. автобуси за ГРАДСКИЯ транспорт, направиха огромна база със зарядни и пак 50% от парка са дизелови автобуси,защото с електрическите крива им излезе сметката за пробега в реални условия!
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Без да проверявам гарантирам минимум 45 минути почивка за тези 650 км, освен ако няма втори шофьор, което пък ще е глупаво за 650 км
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    "Фликсбус и провери за колко време в моемнта автобусите им минават над 650 км и дали имат еднократни почивки по над час и полувина."Вярвам ти напълно Когато говориш с факти. Затова не ме карай да проверявам фактите а просто ги кажи? За колко време се изминават тези 650 км и с Колко почивки ? Колко е общото време за почивка за всичките 650 км? Защо след като знаеш нещо не го споделиш с останалите, А говориш с недомъвки и внушения без нито един факт ?
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До РУК това въобще не пречи на антиелектриците да попитат къде са електрическите автобуси от статията пета употреба и защо в България вече не ги ползват. На тях им е трудно да различават ЕТАПИТЕ НА ПРОЦЕСА. За тях електрификацията е действие което се извършва за една нощ. Щом е написана новина че след една година започва производство на нещо, още на следващия ден питат къде могат да го видят по улиците, щом съм казал че това има БЪДЕЩЕ. Припозна ли се?
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Направо ги виждам собствениците на всияки автобусни фирми в БГ да седят на опашка пред MAN да заменят автобусите за които едва са дали 10 000 Евро, с такива за по 200 000 Евро! Ограничено и неадекватна точко!Влез в сайта на Фликсбус и провери за колко време в моемнта автобусите им минават над 650 км и дали имат еднократни почивки по над час и полувина.Предполагам както не беше чувал,че в тежкия транспорт се ползват по двама шофьори на камион,така не знаеш и за тази практика при автобусите!