IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това е първият европейски електрически автобус

MAN Lion's Coach E развива 450 к.с. и изминава до 650 км

Компанията MAN Truck & Bus използва изложението Busworld Europe 2025 в Брюксел, за да представи електрическия автобус - Lion's Coach 14 E, който беше анонсиран още през пролетта. Това е първият електрически автобус на европейски производител, като се очаква съвсем скоро той да се появи по пътищата на Стария континент.


MAN Lion's Coach E


Дизайнът на пътническото превозно средство включва аеродинамични подобрения с извита С-колона, повдигната линия на покрива с удължен спойлер, изместено назад стъкло и удължени ъгли на каросерията. Благодарение на подобрената аеродинамика, коефициентът на въздушно съпротивление е само 0,31 - на нивото на съвременните компактни SUV.

Електрическият автобус е построен в триосен вариант с дължина 13,9 метра с максимално тегло 27,3 тона. Тази конфигурация направи възможно инсталирането на шест батерийни модула - четири отзад и два допълнителни пред задната ос. Моделът е проектиран да превозва до 63 пътници, без да намалява багажното пространство. Обемът на багажните отделения е 11 кубически метра или 13 кубически метра с горни рафтове.


MAN Lion's Coach E


Lion's Coach E е оборудван с централен синхронен електродвигател MAN eCD330 с мощност 330 kW (приблизително 450 к.с.) в диапазона от 2740-5500 об/мин. Максималният въртящ момент на колелата достига 20 000 Нм. Мощността се предава чрез четиристепенна автоматизирана трансмисия MAN TipMatic 4.

Захранването се осигурява от четири до шест батерии тип NMC, произведени в завода на MAN в Нюрнберг. Капацитетът на един агрегат е 89 kWh, а общият капацитет е от 356 до 534 kWh, 90% от които е полезен. Обхватът може да достигне до 650 км. Зареждането с CCS с мощност 375 kW зарежда батериите за час и половина, а в бъдеще ще пристигне по-бърза MCS система с мощност 750 kW.


MAN Lion's Coach E


Интериорът на електрическия автобус е оборудван с цифрово арматурно табло и система за управление Smart Select. Lion's Coach E също отговаря на новите правила за безопасност на GSR, въведени в ЕС през 2024 г. Стандартното оборудване включва EBA+ системи с разпознаване на пешеходци, Attention Guard, поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци. Производството на новия модел ще стартира в завода на MAN Truck & Bus в Анкара.


0 от 500
  • #48
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако има къде да зареждат? Със същия успех аз мога да твърдя, че този автобус има неограничен пробег, ако всички пътища бяха с безжична зарядна линия под асфалта. Очевидно тук има някакъв обсебен да спори който изгражда неизпълними теории и спори за тях до пръсване. Не разбирам хората които му се връзват да му отговарят
  • #47
    3 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Всъщност даже не знам за какво точно спориш? Можеш ли да дефинираш предмета на спора? Пробегът? Времето за зареждане? Задължителните почивки? Колко километра се зареждат за час? Това че електрическите автобуси все още са много скъпи И затова няма да се наложат скоро? Дори да се на същата цена няма да се наложат защото няма 750 kW зарядни станции все още? А е възможно да не излиза сметката защото на тези зарядни станции зареждането е по-скъпо отколкото на дизел? С кое от тези не си съгласен?
  • #46
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    За колко време се изминават 650 км с дизелов автобус? За колко време е почивката? Защо зададе въпроса тогава? Както казах Според мен реалния пробег е около 500 км което точно се вписва в до 650 км. С кое не си съгласен?
  • #45
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Ти като си толкова умен и вече си проверил, КАЖИ ПРАВИЛНИЯ ОТГОВОР, който съм не си проверил, защото изведнъж Ще се окажа прав, че нито средната скорост е повече от 90 км в час, нито пък почивката е по-малко от 45 минути, за което се е обзаложих и ти казах че ЗНАМ без да проверявам, защото всичко друго ще е нарушение на законите. Както административните, така и физичните закони които СА ОГРАНИЧЕНИЕТО. За тебе обаче такива ограничения не съществуват и автобусите се движат с 200 километра в час
  • #44
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 43. И какво доказа в случая? Че въпреки че автобуса няма нужда да зарежда от началната до крайната точка, то само по време на планираното спиране и закъснението, ще може да зареди над 300 км, което е почти целия маршрут? А Като добавим и престоя на автогарата през което време също зарежда по 750 км на час? Какъв казваш че ще е проблема с електрическите автобуси, ОСВЕН ВИСОКАТА ЦЕНА И ЛИПСАТА НА ЗАРЯДНА ИНФРАСТРУКТУРА В МОМЕНТА? Антиелектриците вярват, ЧЕ Е ЕДИНСТВЕНО ВРЕМЕТО ЗА ЗАРЕЖДАНЕ!
  • #43
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Виждал съм бой между шофьори на автобуси на Хеппи Тракия, защото единия автобус закъсня и влезе заедно с другия. И се скараха, че сега трябвало да се чака 30мин повече, че опашката на тоалетната щяла да е двойна. Тук някакви автори на хуморески разказват, как ще си спират където искат да си зареждат батериите на местата за почивка. И разписание ще спазят и време за престой. Евала фантазия
  • #42
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Също така очаквам и отговор за колко време се изминава това разстояние от 650 км, защото тогава всеки третокласник ще може да сметне средната скорост? Да видим дали е близка до 200 км в час както твърди РУК и затова очаква разходът да е висок?
  • #41
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    С колко почивка онази фирма изминава 650 км? Още чакаме РУК, който зададе въпроса и очевидно знае и отговора, да отговори, за да аргументира причината за задаването на въпроса? Иначе излиза че задава въпроси на които не знае отговора и фактически не знае защо е задал този въпрос.
  • #40
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Знанията казват, че ако електрическият камион на Тесла който тежи 40 тона харчи киловатчас на километър, значи според физиката един много по-лек и аеродинамичен автобус харчи по-малко. Но дори да харчи същото на километър ще измине 530 км с 530 киловата часа батерия. Има ли някой антиелектрик който да не е съгласен с ТОЗИ ФАКТ? А че за час на 750 kW зарядна станция се зареждат 750 км? А че за 1000 км Това означава по-малко от час зареждане?
  • #39
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Не само липса на опит и на нормален разсъдък, а и тотална липса на спомени от часовете по физика! Да вярваш, че 28 тона машина + 4 тона пътници има еднакъв разход на енергия, без значения каква, ток или дизел, при 50 км/ч и при 100км/ч е върха техническото малоумие!Ако в природата беше така, слона щеше да е по-бърз от гепарда, ама не е! Поне не се излагайте да си демонстрирате невежеството публично бе другари!