IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това е първият европейски електрически автобус

MAN Lion's Coach E развива 450 к.с. и изминава до 650 км

Компанията MAN Truck & Bus използва изложението Busworld Europe 2025 в Брюксел, за да представи електрическия автобус - Lion's Coach 14 E, който беше анонсиран още през пролетта. Това е първият електрически автобус на европейски производител, като се очаква съвсем скоро той да се появи по пътищата на Стария континент.


MAN Lion's Coach E


Дизайнът на пътническото превозно средство включва аеродинамични подобрения с извита С-колона, повдигната линия на покрива с удължен спойлер, изместено назад стъкло и удължени ъгли на каросерията. Благодарение на подобрената аеродинамика, коефициентът на въздушно съпротивление е само 0,31 - на нивото на съвременните компактни SUV.

Електрическият автобус е построен в триосен вариант с дължина 13,9 метра с максимално тегло 27,3 тона. Тази конфигурация направи възможно инсталирането на шест батерийни модула - четири отзад и два допълнителни пред задната ос. Моделът е проектиран да превозва до 63 пътници, без да намалява багажното пространство. Обемът на багажните отделения е 11 кубически метра или 13 кубически метра с горни рафтове.


MAN Lion's Coach E


Lion's Coach E е оборудван с централен синхронен електродвигател MAN eCD330 с мощност 330 kW (приблизително 450 к.с.) в диапазона от 2740-5500 об/мин. Максималният въртящ момент на колелата достига 20 000 Нм. Мощността се предава чрез четиристепенна автоматизирана трансмисия MAN TipMatic 4.

Захранването се осигурява от четири до шест батерии тип NMC, произведени в завода на MAN в Нюрнберг. Капацитетът на един агрегат е 89 kWh, а общият капацитет е от 356 до 534 kWh, 90% от които е полезен. Обхватът може да достигне до 650 км. Зареждането с CCS с мощност 375 kW зарежда батериите за час и половина, а в бъдеще ще пристигне по-бърза MCS система с мощност 750 kW.


MAN Lion's Coach E


Интериорът на електрическия автобус е оборудван с цифрово арматурно табло и система за управление Smart Select. Lion's Coach E също отговаря на новите правила за безопасност на GSR, въведени в ЕС през 2024 г. Стандартното оборудване включва EBA+ системи с разпознаване на пешеходци, Attention Guard, поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци. Производството на новия модел ще стартира в завода на MAN Truck & Bus в Анкара.


0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Всичките им съчинения са базирани на ВЯРВАНИЯТА, че физичните закони са измислени само да им пречат на вярата и трябва да бъдат игнорирани... Точно както игнорират всеки факт който им изброяваш и особено силно игнорират въпросите които не се задават и никога никога никога никога никога не отговарят, защото психопатите така правят винаги винаги винаги. Накара ме да проверя колко са почивките за 650 км защото пушата знае, но КАТО ГО ПИТАШ НЕ КАЗВА! Защо ли? ЗАЩОТО ЛЪЖЕ И ИЛИ ВЯРВА, БЕЗ ДА ЗНАЕ!
  • #37
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Не му обръщай внимание. Всички антиелектрици вярват че алуминий не може да се разтопи с енергия произведена от фотоволтаици, защото 20 kW пещ за топене на алуминий не иска да се включи дори да ги осигуриш 200 kW мощност, защото разпознава че енергията е от фотоволтаици и не желая да топи алуминия. Никой факт не може да ги обори в обратното. Точно както че при 90 км в час извънградско, автобуса харчи 35 процента по-малко енергия отколкото при 90 км в час на магистрала.
  • #36
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    РУКоделието, твоята мисъл винаги има много нисък пробег, по магистрала или не. Ограничението за автобуси и камиони от септември е 90 км/ч, т.е разлика между магистрала и междуградско няма. Или разходът се вдига, само защото литиевите йони в батериите се превъзбуждат като форумен москофил пред Акийо Тойодка като видят магистрала?
  • #35
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 26-28 - на кратко,цялото съчинение е базирано на кривото разбиране,че ДО 650км означава сигурни 650км.Което противоречи на всяка практика и здрав разум!Дадох пример,че дори градски ел. автобуси не покриват очаквания пробег,при условие,че в градска среда ел. превозните средства са най-ефективни и достоверни.Но разни теоретичковци продължават да смятат "максимален оптимистичен теоретичен пробег" за "сигурн писимистичен пробег". Нула връзка на приказки с реалност. Вятар на пръсти да си правим
  • #34
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Абсолютен кретеноид!Така както Тесла бе може да магистрала да мине 500км без зареждане,така и този автобус не може да мине 650км по магистрала без зареждане!ДОКАЗАНО Е ПРАКТИЧЕСКИ че на магистрала ел. превозните средства имат над 35% по ниска пробег!Щеше да ти е ясно ако поне една ел.кола си карал в жалкия си живот!За Тойота да съм писал нещо под тази тема!Когато бъдеш затапен започваш с измислици и изопачаване!***!
  • #33
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Толкова не се усещат, че дори да е ТЕХНОЛОГИЧНО ВЪЗМОЖНО, Не е задължително да е икономически изгодно ЗА ВСИЧКИ СЛУЧАИ, въпреки че ВЕЧЕ има сфери и области в които е икономически изгодно. В същото време изпадат в когнитивен дисонанс и твърдят че бъдещето принадлежи на технологии, ЗА КОИТО НЯМА СФЕРА В КОИТО ДА СА ИКОНОМИЧЕСКИ ИЗГОДНИ, както и НЯМА НИКАКВИ ШАНСОВЕ това някога да се случи. Въпреки това ВЯРВАТ, че бъдещето е на водорода и синтетичните горива, САМО ЗАЩОТО Е ТЕХНОЛОГИЧНО ВЪЗМОЖНО.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да развия темата за Яп. Причината да отричат електромобилите не е, защото са лоши, а защото не отговарят на тесните разбирания за енергетиката им в близките години. Там от десетилетия имат недостиг на електроенергия, който се обостри след затварянето на АЕЦ след Фукушима. Просто не могат да си позволят електромобили в момента. Друг е въпросът защо се мотаят толкова с модернизирането на енергетиката си. Отговорът? Консерватизъм, протекционизъм, мафия, типична японска мудност.
  • #31
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 29. Е нали се гордеят че в Япония цялата енергийна мрежа била на дървени стълбове и казват че това е най-високотехнологичния метод за пренос на енергия. ВЯРВАТ, че небостъргачите се захранват от тези дървени стълбове и една 250 kW зарядна станция харчи повече от небостъргач, затова небостъргачът е възможно да се захрани от дървения стълб, но зарядна станция е невъзможно, защото ще претоварим мрежата. Не случайно им задавам въпроси за да се смея на такива бисери.
  • #30
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 26. Това нищо не е. Виж В какво ВЯРВАТ антиелектриците" анонимен ( преди 53 минути )Това чудо как ще превози пътниците от Лисабон до София?Колко пъти ще спира да зарежда и колко часа ще пикаят докато чакат за зареждане." ВЯРВАТ, че 3700 км се изминават без спиране освен за зареждане на резервоара, въпреки че е със средна скорост 80 км в час Това са 46 часа пътуване без нито едно спиране. 46 часа време за движение. ВЯРВАТ ЧЕ Е ВЪЗМОЖНО
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На тойоткафилчетата-москофичлета-антиелектриченца-национални предателчета най-много им бърка между бузите, че в Япония, къде правителството открито работи срещу електромобилите, защото не им достига електроенергия от десетилетия, общините самостоятелно имат успешни програми за ел. автобуси и камиони.