IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW от Китай - по-евтино, но с много компромиси

Разликите с германските и американски версии на един и същ модел са сериозни

Не е тайна, че много автомобилни компании произвеждат свои модели в Китай, като те се отличават сериозно от аналозите им за Европа или Северна Америка. Затова и покупката на такава кола, последвана от използването им извън страната, в която е произведени, има някои особености и крие рискове, с които собственикът трябва да се съобразява.


BMW


Пример за това е BMW 3-Series с М-пакет. Китайският екземпляр, например, има само декоративни елементи, докато германската версия получава пълен набор от спортни опции. Панелите на каросерията в Китай са изработени от стомана вместо от алуминий, поради което "качулката" на предния капак е три пъти по-тежка. Дебелината на антикорозионното покритие на "китайците" е наполовина по-малка, а защитата на картера е направена от пластмаса, докато в германския вариант се използва метал. Подрамката също е опростена.

В кабината почти няма разлики, но китайската версия няма предупреждение за незакопчани предпазни колани, а прозорците са обикновени, без звукоизолация. Електрониката също е различна: мултимедията на "китайски" не поддържа чужди езици и съответно няма карти на повечето райони по света, което се отразява не само на навигацията, но и на работата на асистентите.

Само двигателят и автоматичната скоростна кутия имат общи елементи, но някои се различават според страната на производство. Настройките на двигателя и окачването на китайския автомобил го правят мек и лишен от марковия спортен характер, характерен за BMW. Това се дължи на местните предпочитания - в Китай ценят тишината и комфорта, а не шофирането.

Всичко това, разбира се, се оправдава от цената, която в Китай е значително по-ниска и съответно по-атрактивна за купувачите. Те обаче могат да останат неприятно изненади от липсата на типичния баварски характер, когато седнат зад волана на такъв автомобил.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бургас ( преди 2 месеца )
    Ама страхотни разлики. А че разликата е пъти, за тези които по странни начини си печелят парите няма значение, но за нормалните, нямат значение изписаните "значителни" разлики.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    До номер 6Все едно ще ти е тъпотия ако легнеш да спиш и 10 минути по късно някой Баварец профучи покрай теб със 100км в час със мотора,а въри спи после
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Rossitto ( преди 2 месеца )
    Тишината и комфорта,а не шофирането? Що да тъпотия?
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Начиии не само китайските стоки са кофти, ами и европейските за Китай също. С други думи има ли стоката нещо общо с Китай - бегай без да се обръщаш! То тва не е изненада, ама е хубаво някой скръндзи, прехласнати по ниските цени, и да спрат да се кланят на Made in / Made for China.
  • #4
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Japan ( преди 2 месеца )
    BMW винаги е компромис!
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ето отговора защо РАВ 4 в Китай е с над 30 хиляди лева по-евтин!
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    "Анонимен ( преди 16 минути )Говорим А 3-та серия а пък снимката е на 5-та. Отделно някакви качулки на капака на двигателя били по-тежки. Не знам ;)" .. АЗ ЗНАМ. Шекерчо е писал статията.
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Говорим А 3-та серия а пък снимката е на 5-та. Отделно някакви качулки на капака на двигателя били по-тежки. Не знам ;)