Не е тайна, че много автомобилни компании произвеждат свои модели в Китай, като те се отличават сериозно от аналозите им за Европа или Северна Америка. Затова и покупката на такава кола, последвана от използването им извън страната, в която е произведени, има някои особености и крие рискове, с които собственикът трябва да се съобразява.

Пример за това е BMW 3-Series с М-пакет. Китайският екземпляр, например, има само декоративни елементи, докато германската версия получава пълен набор от спортни опции. Панелите на каросерията в Китай са изработени от стомана вместо от алуминий, поради което "качулката" на предния капак е три пъти по-тежка. Дебелината на антикорозионното покритие на "китайците" е наполовина по-малка, а защитата на картера е направена от пластмаса, докато в германския вариант се използва метал. Подрамката също е опростена.
В кабината почти няма разлики, но китайската версия няма предупреждение за незакопчани предпазни колани, а прозорците са обикновени, без звукоизолация. Електрониката също е различна: мултимедията на "китайски" не поддържа чужди езици и съответно няма карти на повечето райони по света, което се отразява не само на навигацията, но и на работата на асистентите.
Само двигателят и автоматичната скоростна кутия имат общи елементи, но някои се различават според страната на производство. Настройките на двигателя и окачването на китайския автомобил го правят мек и лишен от марковия спортен характер, характерен за BMW. Това се дължи на местните предпочитания - в Китай ценят тишината и комфорта, а не шофирането.
Всичко това, разбира се, се оправдава от цената, която в Китай е значително по-ниска и съответно по-атрактивна за купувачите. Те обаче могат да останат неприятно изненади от липсата на типичния баварски характер, когато седнат зад волана на такъв автомобил.


0