Ерата на големите бъбрековидни решетки на BMW изглежда е към своя край. Това е едно от най-спорните дизайнерски решения през последните години, като то поляризира мненията на публика и експерти. Отговорникът за дизайна в баварския производител обаче смята, че марката не е отишла твърде далеч с големите решетки, тъй като на определени пазари – най-вече този в Китай, те се харесват много на потребителите.

На въпроса дали решетките на BMW не са станали „твърде радикални“ по време на кръгла маса по случай представянето на новия SUV iX3, директорът по дизайна на BMW Group - Адриан ван Хойдонк, определено не беше съгласен.
„Не, защото зависи къде се намирате по света. В определени райони по света, като Китай, това е добре – там хората все още искат големи решетки. Така че това е доста трудната ситуация, в която се намирате като глобална марка“, обясни главният дизайнер на BMW, цитиран от австралийското издание CarExpert.
Ван Хойдонк допълни, че в компанията са взели предвид критиките към екстериора на M3, 7-Series, X7 и XM, но пазарните данни са казвали друго - продажбите не са падали, а напротив, са се увеличавали. Затова и в BMW са преценили, че трябва да реагират по някакъв начин и да променят нещата.
„Всичко, което виждате на пътя сега, е проектирано преди три години. И честно казано, повечето китайски автомобили, които виждате на пътя в Китай, са проектирани в Мюнхен, защото повечето от тези автомобилни компании са създали дизайнерско студио, наели са дизайнер от нас. Така че това е дизайн, който разбираме много добре“, каза още Ван Хойдонк.
Големите вертикални „ноздри“ обаче сякаш вече са част от миналото. През 2023 дебютира концепцията Vision Neue Klasse, чийто стил BMW обеща да разшири и към новите продукти.
„Вярваме, че трябва да определим свой собствен курс и от време на време трябва да направим по-голяма крачка. И вярваме, че сега е моментът с Neue Klasse. Вярваме, че сега рискът да не се променим достатъчно би бил много по-голям от това да се променим твърде много. И досега това винаги ни е служило добре“, обяснява дизайнерът.
Подходът на BMW с дизайнерския език на Neue Klasse би подсказал, че дните на много големите решетки са отминали, поне до известна степен. За някои бъдещи модели на BMW обаче това все още може да означава дизайн на предната част, който остава смел и изключително функционален, тъй като компанията дава приоритет на сензорите и технологиите за опаковане.


0