IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW обясни голямата решетка на моделите си с китайския вкус

Продажбите ни растат, така че това не е грешка, категоричен е главният дизайнер на баварците

Ерата на големите бъбрековидни решетки на BMW изглежда е към своя край. Това е едно от най-спорните дизайнерски решения през последните години, като то поляризира мненията на публика и експерти. Отговорникът за дизайна в баварския производител обаче смята, че марката не е отишла твърде далеч с големите решетки, тъй като на определени пазари – най-вече този в Китай, те се харесват много на потребителите.


BMW XM


На въпроса дали решетките на BMW не са станали „твърде радикални“ по време на кръгла маса по случай представянето на новия SUV iX3, директорът по дизайна на BMW Group - Адриан ван Хойдонк, определено не беше съгласен.

„Не, защото зависи къде се намирате по света. В определени райони по света, като Китай, това е добре – там хората все още искат големи решетки. Така че това е доста трудната ситуация, в която се намирате като глобална марка“, обясни главният дизайнер на BMW, цитиран от австралийското издание CarExpert.

Ван Хойдонк допълни, че в компанията са взели предвид критиките към екстериора на M3, 7-Series, X7 и XM, но пазарните данни са казвали друго - продажбите не са падали, а напротив, са се увеличавали. Затова и в BMW са преценили, че трябва да реагират по някакъв начин и да променят нещата.

„Всичко, което виждате на пътя сега, е проектирано преди три години. И честно казано, повечето китайски автомобили, които виждате на пътя в Китай, са проектирани в Мюнхен, защото повечето от тези автомобилни компании са създали дизайнерско студио, наели са дизайнер от нас. Така че това е дизайн, който разбираме много добре“, каза още Ван Хойдонк. 

Големите вертикални „ноздри“ обаче сякаш вече са част от миналото. През 2023 дебютира концепцията Vision Neue Klasse, чийто стил BMW обеща да разшири и към новите продукти.

„Вярваме, че трябва да определим свой собствен курс и от време на време трябва да направим по-голяма крачка. И вярваме, че сега е моментът с Neue Klasse. Вярваме, че сега рискът да не се променим достатъчно би бил много по-голям от това да се променим твърде много. И досега това винаги ни е служило добре“, обяснява дизайнерът.

Подходът на BMW с дизайнерския език на Neue Klasse би подсказал, че дните на много големите решетки са отминали, поне до известна степен. За някои бъдещи модели на BMW обаче това все още може да означава дизайн на предната част, който остава смел и изключително функционален, тъй като компанията дава приоритет на сензорите и технологиите за опаковане.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Продават дупки . Спестяват от материали . Ако са нормални ще трябва да вложат повече материал в купето ...
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много лъже! Местните китайски марки дори нямат решетки - всичките са затворени, с минимални цепки. Има 2-3 изключения - като Червено знаме, която е копие на Ролс-Ройс, както и някои отделни нишови модела, най-вече огромни джипове. Освен това, продажбите им в Китай постоянно спадат от пика през 2021. Разбирам да поокрасява изказванията си като шеф, но той директно си лъже. А XM беше пазарен провал, на който продажбите се стинаха след първите 2 години, така че за какво го дава като пример?
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Толкова ли е скъпа да е.. и решетката, та модела за Европа да изглежда различно.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това винаги е било ясно на всички. В Китай трябва да отговориш на търсенето, в Европа няма никакво значение при БМВ, защото хората просто купуват следващия модел. Нищо че мърморят. За мен с екстериора няма проблем (като отчитам, че е отвратителен), но интериорите на сегашното поколение са обида за купувачите, предишните бяха много по-добре.
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    да си ги продавате тогава само в Китай!
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Масовият потребител няма вкус. Но той иска онова, което се е наложилокато масова мода на пазара. Така че ако производителят не се съобразява с пазарната мода, ще има и спад на продажбите, което никой не иска.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това глупости. Дизайнерът никога не трябва да се съобразява със "вкусът" на купувачите. Купувачите нямат никакъв вкус. Те купуват това което им дадеш. Модата се определя от дизайнерите а не от купувачите. Затова има маркетинг и реклама.
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Хм... ( преди 2 месеца )
    Щом са продавали добре, значи е било правилно решение, това е бизнес. Не е по моят вкус, но аз съм само един потребител.