Премиум моделите по принцип губят стойност по-бързо от масовите коли - отчасти заради доста по-високата си начална цена, и отчасти заради скъпата поддръжка. Но има и красноречиви изключения, като например това 9-годишно BMW, което се продава в момента за 1 милион долара - 7.5 пъти над цената си като ново, съобщава Autoblog.

Последното M4 GTS
Разбира се, това не е какво да е 9-годишно BMW, а последната производствена бройка от лимитираната серия M4 GTS. То носи специална табелка, удостоверяваща го като 803-ата от общо 803 произведени автомобила от най-екстремната версия на поколението F82. Освен това е в идеално състояние: километражът показва изминати само 305 мили, или 490 км.
Ограничената серия M4 GTS бе лансирана през 2016 като връх на поколението F82 на модела. Тя не бе просто ниво на оборудване: колата бе разработена почти от нулата като специална версия, пригодена за пистови състезания, носеща духа на икони като E46 M3 CSL. Освен това с нея BMW искаше да отпразнува 30-годишнината от първото М3.

Първоначално производствената серия трябваше да е ограничена само до 700 бройки, от които 300 - за северноамериканския пазар. Но имаше подозрения, че в BMW са удължили малко серията заради рекордното търсене, и тази кола с номер 803 го доказва.
Първото BMW с водна инжекция
GTS е забележителна и с друго: тя въведе технология, която никога преди това не бе използвана в серийно BMW. Нейният трилитров S66 шестцилиндров мотор с туин турбо бе оборудван с водна инжекция - трик, измислен да понижи температурата на всмукателния тракт и оттам да позволи по-високо налягане. В резултат моторът даваше 493 конски сили, изпращани към задните колела чрез 7-степенна подсилена трансмисия с два съединителя.
Също толкова важна част от рецептата бяха мерките за понижаване на теглото и вниманието към аеродинамиката. Капакът, покривът и капакът на багажника са от пластмаса, подсилена с въглеродни влакна, а ауспухът е от олекотена титанова сплав. Карбонов е и ръчно регулируемият преден сплитер, както и голямото антикрило отзад.

От 134,000 долара до 1 милион
Като нова тази кола струваше 134 200 долара в САЩ, или двойно повече от обикновеното М4 (тогава цените на колите бяха доста по-различни от днешните). В последните години няколко бройки се продадоха за приблизително същата сума на старо. Защо тогава това M4 GTS, обявено за продан в Орландо, Флорида, се осмелява да иска $1,000,803? Основната причина е в неговата колекционерска стойност като последна кола от серията, в комбинация с изключително малкия пробег. Дали това ще е достатъчно да се продаде за тази цена, или продавачът ще направи компромис? Скоро ще разберем.
Още снимки на последното М4 GTS вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0