Дните, в които комбинацията BMW и редови шестцилиндров двигател се споменаваше най-често, отдавна отминаха. Както при бензиновите, така и при дизеловите модели, тази емблематична архитектура вече е запазена за сравнително скъпи версии, които не генерират големи продажби. Това обаче не спира компанията да продължи да подобрява този двигател. Така най-новото BMW X3 получи привилегията да представи еволюция на B58, редовият 6-цилиндров бензинов двигател, предназначен за вариантите M Performance.

Увеличение на мощността за M240i, M340i и M440i
Сега M240i , M340i и M440i xDrive също се възползват от същите модификации. Мощността им се увеличава с 18 к.с., включително 12 к.с. благодарение на по-усъвършенстваната мека хибридизация. Общо водачът вече разполага с 392 к.с. Дори и да сме на добра дистанция от S58 на "истинските" M версии, който лесно надхвърля 500 к.с., вече не сме много далеч от 400-те к.с., развивани от E39 M5 през 90-те години!
Въртящият момент е дори много по-голям от този на високо оценявания от колекционерите модел автомобил. "Малките" 2-ра , 3-та и 4-та серия с шестцилиндрови двигатели сега развиват 540 Нм, с 40 Нм повече от преди. Достатъчно, за да подобри леко производителността, ако не и драстично да промени нещата. BMW обявява печалба от 0,1 сек при ускорение от 0 до 100 км/ч за M340i и M440i, с време от 4,3 сек за първия модел.

Много нисък разход на гориво
Все още стандартна, системата за задвижване на всички колела xDrive очевидно помага в това упражнение, което зависи силно от сцеплението на колата. Тя обаче също така намалява разхода на гориво. В тази област редовите шестцилиндрови двигатели на BMW са свикнали да се представят добре в сравнение с преките си конкуренти и това развитие им позволява да се подобрят още. При M240i средният разход пада от 8,1 л/100 км на 8 л/100 км. Седанът M340i се представя още по-добре със 7,5 л/100 км, което съответства на 172 г/км.
За 3,0-литров турбо бензинов двигател с мощност близо 400 к.с. това е забележително. Макар и определено много по-малко аеродинамичен, малкият Toyota GR Yaris например харчи 215 г/км със "скромния" си трицилиндров 1.6 с 280 к.с. Следователно баварските двигатели ще бъдат много по-малко санкционирани екологично, отколкото японския модел, дори ако вече ще е необходимо да се плаща минимален данък от 17 247 евро през 2025 г.

От 1 януари 2026 г. обаче "болезненият" данък ще се увеличи до 26 302 евро в най-добрия случай, преди да се покачи още през 2027 г. Следователно ще бъде по-добре да се избягва твърде дългото забавяне на поръчките, особено след като производството на тези усъвършенствани версии трябва да започне едва през ноември или декември следващата година.


11