С настъпването на студеното време, въпросът за дистанционното стартиране на двигателя отново става актуален. Няма нищо по-приятно от това да натиснете бутон, докато пиете кафе, и да влезете в автомобил с топъл салон и готов за потегляне двигател. Преди лукс, днес тази функция е достъпна дори в бюджетни модели. Въпреки неоспоримото удобство обаче, много шофьори изразяват опасения относно потенциалните недостатъци и вреди върху превозното средство.

Експертите отговарят на най-често задаваните въпроси, като потвърждават или опровергават тези често срещани страхове. Вреди ли автоматичното стартиране на двигателя и на каумулатора? Краткият отговор е НЕ.
Според експертите, по отношение на работата на автомобила като механизъм, дистанционното стартиране не се различава от традиционния метод. Следователно самото активиране на системата не може да навреди на двигателя. По отношение на акумулатора, дистанционното стартиране също не съкращава живота му, стига:
Оборудването да е инсталирано правилно.
Системата да е от реномиран доставчик.
Системата за дистанционно стартиране да „заспива“, за да не изтощава батерията.
Интересен е и фактът, че програмираното стартиране всъщност може да бъде полезно за двигателя. Освен това отоплението на интериора с работещ двигател е по-малко вредно за акумулатора, отколкото отоплението с помощта на вътрешните системи на автомобила.
Въпреки че всеки автомобил може да бъде откраднат, престъпниците рядко чакат активирането на автоматичното стартиране. Дори при счупване на прозореца, воланът ще остане заключен без ключовете. Важно е така наречената противовзломна система да бъде ефективна, независимо дали двигателят работи или не.
Един от известните недостатъци на системите за дистанционно стартиране е реакцията на алармата. В повечето фабрично инсталирани системи колата наистина няма да реагира на удари по каросерията, докато двигателят работи. Това означава, че ако някой удари автомобила ви при маневриране на паркинга, докато загрява, няма да получите предупреждение.
Добрата новина е, че алтернативни (допълнително монтирани) системи могат да елиминират тази уязвимост. Някои модели аларми продължават да работят със сензори за удар и движение дори след стартиране на двигателя. При избора на система е препоръчително да се провери дали тези сензори остават активни по време на дистанционно загряване.
В крайна сметка, дистанционното стартиране е мощна функция за удобство, която, когато е инсталирана правилно, не вреди на двигателя или акумулатора. Но както при всяка технология, собствениците трябва да са наясно с потенциалните пропуски в сигурността (като деактивираните сензори за удар) и да избират качествено и коректно инсталирано оборудване.


0