През есента автомобилите често имат проблеми със стартирането на двигателя. Причината е проста - влага в горивната система. Тя се натрупва заради резки промени в температурата или по време на зареждане с гориво в дъждовно време. Капчици конденз се утаяват на дъното на резервоара и създават риск от корозия и неизправност на дюзите, предупреждават експерти.

Заради попадането на вода в бензина не е изключено автомобилът да загуби мощност по време на движение. Възможно е дори двигателят да спре, което е възможно най-лошият сценарий за шофьора, особено при лошо време навън.
Има няколко начина за справяне с този проблем. Някои хора добавят ацетон, но той унищожава гумените тръби и запушва инжекторите. По-безопасен вариант е етиловият алкохол. Смесва се с вода и заедно с бензина тази смес изгаря в цилиндрите. За неутрализиране на един литър вода са необходими приблизително три литра 95-процентов алкохол.
Специалисти обаче съветват да не бъркате водката с алкохол. Причината е, че водката съдържа до 60 процента вода. И тя не почиства резервоара, а по-скоро създава проблеми.
Ако има подозрение, че в резервоара се е появил конденз, водачът може да излее литър алкохол и да напълни колата догоре с бензин. След това трябва да се кара няколко десетки километра, така че системата да изгори сместа. При влажно време или след дълъг престой на автомобила процедурата трябва да се повтори.
Всичко това обаче не отменя посещението в специализиран сервиз, защото именно редовните проверки на горивната система помагат за ранното идентифициране на ръжда или запушвания. Профилактиката струва пари, но те са в пъти по-малко от тези, които ще трябва да се похарчат за ремонт на инжектори, например.
Казано по друг начин - етиловият алкохол наистина може да бъде бърза помощ срещу влагата в горивото. Но не трябва да разчитате напълно само на този метод – контролът и поддръжката остават задължителни.


0