IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Много шофьори пропускат тази важна процедура през есента

Регулирането на фаровете става лесно и повишава безопасността

С настъпването на есента и зимата правилната работа на фаровете става особено важна. Пътищата често са мокри, стъмва се рано и видимостта се влошава. При такива условия е особено забележимо кой е настроил светлината неправилно. Повечето автомобили имат просто решение – малко регулиращо колело, което много шофьори пренебрегват.


фарове настройка


Регулиране на фаровете в стари автомобили

При по-нови машини с ксенон или светодиоди системата автоматично регулира ъгъла на светлина в зависимост от натоварването. Но все още има много автомобили на пътя с халогенни крушки H4 и H7. В тях водачът е длъжен да следи правилната настройка на светлината.

Защо трябва да „завъртите колелото“?

Регулаторът обикновено се намира до превключвателя на фаровете или на панел близо до волана. Върху него има скала - колкото по-голямо е числото, толкова по-нисък е светлинният поток. Логиката е проста: ако колата е силно натоварена отзад, кърмата провисва и носът се издига. Фаровете започват да светят над нормалното, заслепявайки насрещните шофьори и влошавайки осветеността на пътя точно пред колата. В този момент трябва да намалите светлината с помощта на настройката.

Кога е необходима настройка?

Ако в предната част на колата има само шофьор или двама души, поставете го на "0". Когато задните седалки са заети, регулирайте позицията на "1-2". Ако към това се добави зареден багажник, ще трябва да зададете "3-4". А при най-натоварения багажник и пътници понякога се изисква крайното положение - "5". Всичко зависи от дизайна на окачването и разпределението на теглото.

Защо това е проблем с безопасността?

Неправилно конфигурираните фарове са не само неудобство, но и заплаха на пътя. Ослепеният водач може да загуби ориентация за няколко секунди, което при скорост дори 60 км/ч означава десетки метри движение "на сляпо". Освен това, поради твърде високо повдигнатите фарове, ефективността на осветяването на собствената ви лента намалява.

Ксенонът и светодиодите понякога имат нужда от регулиране

Съвременните системи почти винаги автоматично регулират ъгъла, така че водачът не трябва да се намесва. Но някои модели предвиждат и ръчна корекция - изисква специални инструменти и знания, така че е по-добре да го поверите на майстори.

Запомнете

Следенето на светлината на фаровете е също толкова важно, колкото налягането в гумите или нивото на маслото. Едно движение на малко колело може не само да подобри видимостта, но и да ви спаси от инцидент на тъмно.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Петре, ( преди 2 месеца )
    Пак си изгубен в превода, вдигаме или в този случай намаляваме ъгъла на светлината спрямо пътната настилка!!! А не светлинният интензитет, както излиза според думите ти!!!
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Никола ( преди 2 месеца )
    ФАРОВЕТЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЗАБРАНЯТ през летният период.КАКТО Е ПЕРИОДА ЛЕТНИ=ЗИМНИ ГУМИ.ИЛИ да се пускат след 17 часа пролетно и есенно време ,а лятото след 19 часа.това е най логично.А С ТОВА СЛЕДЕНЕ НА СКОРОСТТА НЕЩАТА СТАНАХА ПО ЗЛЕ.шофьорите се изнервиха и тотално изперкаха.Българите не трябва да се ограничават в нищо ТОГАВА ЩЕ ИМА МИР И СПОКОЙСТВИЕ.сложиха ограничение и за ракията в мазата....ще има БРАТУШКИ ИДВАЙТЕ
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Христо ( преди 2 месеца )
    Нищо общо няма. На 0 светят най-долу, не на 5. Когато се спускаме по наклон тогава го увеличаваме за да видим пътя напред, а не като се качват хора и багаж. Аз значи с пикапа, като го натоваря трябва да излитам. През пролетта се връща обратно копчето. Хаха
  • #2
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само неразбрах, какво общо има годишния сезон с настройването на фаровете, което звиси от това, колко е натоварена колата?!?! Петре, били обяснил защо през лятото да не ги настройвам ако сме 4 човека и багаж?
  • #1
    8 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ловджийски лед барове навсякъде - като имам срещу мене такъв не настроен - пускам всичко дето имам общо хиляди ватове и става като ден, а он ме гледа като заек