IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen T-Roc е новият крал на Eвропа

Германският кросоувър изпревари Dacia Sandero по продажби през август

Volkswagen T-Roc е най-продаваният автомобил в Европа, след като през август изпревари Dacia Sandero. Успехът на германската марка е още по-впечатляващ заради третото място на „баткото“ Volkswagen Tiguan, сочи статистиката на компанията за анализи DATAFORCE.


VW T-Roc


Нейните данни показват, че през август по пътищата на Стария континент да пуснати 14 252 бройки от Volkswagen T-Roc. Резултатът е с 12% по-добър в сравнение със същия период на миналата година. В същото време предишният лидер в продажбите - Dacia Sandero, загуби 12% от купувачите и приключи месеца с 13 416 регистрации. Това е голяма промяна, защото досега победителите в отделните месеци тази година бяха Dacia Sandero и Renault Clio - два модела, базирани на платформата Renault-Nissan CMF-B.

Третото място на подиума зае Volkswagen Tiguan. Резултатът от 11 834 регистрации е с 6% по-добър от преди година и свидетелства за страхотния пазарен прием на новото трето поколение на компактния SUV, представен за първи път през септември миналата година.

В целогодишен мащаб обаче поддръжниците на германската автомобилна индустрия трябва да признаят доминацията на концерна Renault. След първите осем месеца най-продаваният нов автомобил в Европа остава Dacia Sandero с над 166 000 регистрации (-9,4% на годишна база). На второ място е Renault Clio (149 000 регистрации; +5,8% на годишна база). Подиумът се затваря от Volkswagen T-Roc със 141 600 регистрации (+10,5% на годишна база).

Европейците купуват plug-in хибриди и електрически автомобили

Като се вземе предвид общият пазар, августовските продажби на нови автомобили в Европа (страните от ЕС, Великобритания, Исландия, Норвегия и Швейцария) са с 4,5% по-добри в сравнение с преди година. Въпреки това кумулативните данни за регистрацията са почти идентични с първите осем месеца на 2024 г. Малко повече от 873 хиляди регистрации са само с 0,3 процента по-добри от преди година.

Резултатите от регистрацията през август не оставят илюзии - рекордните продажби на plug-in хибриди (+56% на месечна база и +28% на годишна база) и електрически автомобили (+26% на годишна база) показват, че производителите са взели присърце разпоредбите CAFE (Чист въздух за Европа) и санкциите за емисии на CO2 от нови превозни средства, начислявани от януари съгласно новите правила.

През август електрическите автомобили вече бяха отговорни за 20% от всички регистрации. Класическите хибриди представляват 12% от европейския пазар, а plug-in хибридите представляват 10% от регистрациите на нови автомобили в Европа.

Успех за Audi и BMW, Tesla търка дъното

Сред моделите, които регистрираха най-голямо увеличение на регистрациите миналия месец, доминират германските премиум марки. Рязко увеличение на интереса на купувачите записват Audi A3 (18-то място в класацията, +38%), Citroen C3 (19-то място в класацията, +98%), BMW X3 (41-во място в класацията, +62%), BMW 1-Series (42-ро място в класацията, +137%).

Най-големите губещи в августовската класация за продажби на нови автомобили в Европа са: Tesla Model Y (16-то място, - 39%), Peugeot 208 (17-то място, - 22%), Volkswagen Polo (21-во място, - 32%), Skoda Karoq (45-то място, - 24%).


0 от 500
  • #9
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    абе много са зле.. ама пък най-продаваните.. ама те пък хората какво разбират :))) ГолЕма драма е с хейта по VW ... Читави са си сув-четата, особено ако се вземе ново грешка няма.
  • #8
    13 rate up comment 10 rate down comment
    до 4 ( преди 2 месеца )
    Ако смяташ, че цената му е висока, отиди да видиш цената на Тойотка Ц-ХР. Този шумен, грозен, недодялан, тесен, маломощен *** струва колкото VW, а VW е несравнимо по-добре оборудван и комфортен.
  • #7
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Ами ( преди 2 месеца )
    На долните Анoнимници гроздето пак им е кисело!
  • #6
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Не знам какво продават, но напоследък акциите им са яко надолу, заедно с тези на БМВ, Мерцедес и Порше
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 1 и 2Значи, тези европейци, които купуват VW, са ***? Забелязъл съм, че в Бг масово се продават немски коли, не знам коя n-та ръка, на по 500, 600 хиляди километра, но представяни за около 160 хиляди. И после били калпави.
  • #4
    14 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е B-SUV но на цената на C-SUV ама много хора така и не го разбраха...
  • #3
    8 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най-нормалното нещо е мъжете да си падат по VAGини. Притеснително е, когато си падат по японеца KYPосва.
  • #2
    15 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Сериозно ли? Та те нямат един двигател, който да не харчи много масло. Всичко е в кофата от към ДВГ. Не зная колко трябва да е зле човек, за да си вземе нещо от тази марка.
  • #1
    16 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Значи сервизите ще продължават да имат достатъчно работа. Винаги, когато ФВ продават много, механиците потриват доволно ръчички и се радват, че няма да останат гладни. Да им е честито.