IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen T-Roc е новият крал на Eвропа

Германският кросоувър изпревари Dacia Sandero по продажби през август

Volkswagen T-Roc е най-продаваният автомобил в Европа, след като през август изпревари Dacia Sandero. Успехът на германската марка е още по-впечатляващ заради третото място на „баткото“ Volkswagen Tiguan, сочи статистиката на компанията за анализи DATAFORCE.


VW T-Roc


Нейните данни показват, че през август по пътищата на Стария континент да пуснати 14 252 бройки от Volkswagen T-Roc. Резултатът е с 12% по-добър в сравнение със същия период на миналата година. В същото време предишният лидер в продажбите - Dacia Sandero, загуби 12% от купувачите и приключи месеца с 13 416 регистрации. Това е голяма промяна, защото досега победителите в отделните месеци тази година бяха Dacia Sandero и Renault Clio - два модела, базирани на платформата Renault-Nissan CMF-B.

Третото място на подиума зае Volkswagen Tiguan. Резултатът от 11 834 регистрации е с 6% по-добър от преди година и свидетелства за страхотния пазарен прием на новото трето поколение на компактния SUV, представен за първи път през септември миналата година.

В целогодишен мащаб обаче поддръжниците на германската автомобилна индустрия трябва да признаят доминацията на концерна Renault. След първите осем месеца най-продаваният нов автомобил в Европа остава Dacia Sandero с над 166 000 регистрации (-9,4% на годишна база). На второ място е Renault Clio (149 000 регистрации; +5,8% на годишна база). Подиумът се затваря от Volkswagen T-Roc със 141 600 регистрации (+10,5% на годишна база).

Европейците купуват plug-in хибриди и електрически автомобили

Като се вземе предвид общият пазар, августовските продажби на нови автомобили в Европа (страните от ЕС, Великобритания, Исландия, Норвегия и Швейцария) са с 4,5% по-добри в сравнение с преди година. Въпреки това кумулативните данни за регистрацията са почти идентични с първите осем месеца на 2024 г. Малко повече от 873 хиляди регистрации са само с 0,3 процента по-добри от преди година.

Резултатите от регистрацията през август не оставят илюзии - рекордните продажби на plug-in хибриди (+56% на месечна база и +28% на годишна база) и електрически автомобили (+26% на годишна база) показват, че производителите са взели присърце разпоредбите CAFE (Чист въздух за Европа) и санкциите за емисии на CO2 от нови превозни средства, начислявани от януари съгласно новите правила.

През август електрическите автомобили вече бяха отговорни за 20% от всички регистрации. Класическите хибриди представляват 12% от европейския пазар, а plug-in хибридите представляват 10% от регистрациите на нови автомобили в Европа.

Успех за Audi и BMW, Tesla търка дъното

Сред моделите, които регистрираха най-голямо увеличение на регистрациите миналия месец, доминират германските премиум марки. Рязко увеличение на интереса на купувачите записват Audi A3 (18-то място в класацията, +38%), Citroen C3 (19-то място в класацията, +98%), BMW X3 (41-во място в класацията, +62%), BMW 1-Series (42-ро място в класацията, +137%).

Най-големите губещи в августовската класация за продажби на нови автомобили в Европа са: Tesla Model Y (16-то място, - 39%), Peugeot 208 (17-то място, - 22%), Volkswagen Polo (21-во място, - 32%), Skoda Karoq (45-то място, - 24%).


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Игумен Кецов ( преди 2 месеца )
    Хайде,хайде воз
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Hary ( преди 2 месеца )
    Като чета коментарите разбирам че гроздето като е високо е кисело. Как така няколко милиона купувачи излязоха глупави да си вземат тази кола, а не друга марка. Реалноста е че те я вземат нова, а впечатленията в Бг са от коли бракувани в западна Европа.
  • #17
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 2 месеца )
    Да нормално е мнозинството да са ***. Тойота е номер едно па ти си фантазирай, че немските трошляци стават за нещо ;)))
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 2 месеца )
    Изплискал си легена
  • #15
    8 rate up comment 13 rate down comment
    ФОЛК с ВАГен ( преди 2 месеца )
    Повдигнато Поло на двойна цена е това недоразумение. Проблемите с двигателите и харча на масло са от години и никой не взема мерки. Влезте във форумите на марката и ще разберете. В немските форуми са пропищели. Нямам идея тея как продават или пак са направили шашма с продажбите, както едно време ги правеха да продават коли на представителствата и да ги минават по 2 пъти продадени едни и същи коли. Правеха измами и със серийните номера, които се дублираха. Тези са най-големите мошеници.
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Какво се купува градски сувчета да катерят тротоарите щото вече и места за паркиране няма.Автоиндустрията няма бъдеще. Поколебието З изобщо и не карат
  • #13
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Рени ( преди 2 месеца )
    Смешна германска кола,качена на високи гуми и главното,главното е с калпави мотори!Возията,возията на Поло,от Фолца!
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Исках да кажа консумативи и гуми (макар че те също са си консуматив):)
  • #11
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До другия гост ( преди 2 месеца )
    Ами не мисля да си купувам акции от VW, a кола.:) Всъщност имам две и не бих казал, че сервизите са спечелили много от тях, като изключим смяна на консумативи и филтри.
  • #10
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Истината е, че в този сегмент няма по-добър избор от триото на концерна - A3, T-Roc, Karoq. Всеки си избира каквото може да си позволи. Но сравнението с японски марки е смехотворно (подчертавам - за японците). Пежо не е зле, но не предлага 4х4.