Успехът на възродените Renault 4 и 5 се превърна в проблем за марката. Електрическите модели в ретро-стил определено се харесват на потребителите, но тяхната популярност оставя Megane E-Tech малко пренебрегнат, което кара кара френският производител търси начини как този модел да се откри отново.

Планът на френския автомобилен производител да повиши привлекателността на Megane включва използването на друго класическо умение на Renault - производството на хот-хечове. В разговор с медиите на автомобилното изложение в Мюнхен, главният изпълнителен директор Фабрис Камболив разкри, че Megane скоро ще получи спортен облик, който ще гарантира, че ще привлече повече погледи.
„Това, което търсим, е хот-хеч и това е посоката, в която искаме да вървим. Искаме да направим истински спортен хот-хеч, който ще има и по-голям пробег от сегашния“, разкрива Камболив пред британското издание Auto Express.
Най-голямата батерия, налична в момента в E-Tech, е 60 kWh, която осигурява невпечатляващите 459 км пробег. По-големият Scenic обаче има батерия с капацитет 87 kWh, която издържа 615 км между зарежданията, докато новият „братовчед“ на Megane - Nissan Leaf, разполага с батерия от 75 kWh, достатъчна за 488 км.

И трите автомобила използват един и същ предно разположен двигател с мощност 215 к.с., който се използва и от базирания на Renault 5 - Alpine A290, но не е ясно дали по-спортният Megane ще получи и повече мощност, за да се превърне в истински хот-хеч.
„Ако сложите нова батерия в кола, която е скъпа, и не променяте самата кола, тогава е наистина трудно да накарате хората да плащат повече за нея - коментира главният дизайнер на Renault Лорънс ван ден Акер. – Затова трябва да направим промени, за да покажем нещо наистина ново“.

Очаква се подобренията на дизайна да се съсредоточат върху по-агресивни брони и евентуално по-големи джанти, въпреки че „техно“ духът Megane E-Tech в средна спецификация Alpine вече разполага с 20-цолови джанти, които вършат чудесна работа за запълване на арките и не намаляват сцеплението. Предполага се, че освежаването в средата на жизнения цикъл ще донесе и по-тънки LED светлини.
Камболив намекна пред Autocar, че компанията обмисля съживяване на емблемата Renaultsport, прилагана за поредица от успешни хот-хечове повече от 20 години, преди да бъде пенсионирана през 2023. Той обаче не уточни дали планът за хот-хеч Megane е свързан с това прераждане.


1