IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault заменя Arkana с най-скъпата Dacia, правена някога

Крос-купе версията на Bigster ще струва повече от 31 000 евро

Дните на Renault Arkana са преброени, като успешното крос-купе няма да има ново поколение. А плановете на Renault Group са да го замени с най-скъпата Dacia, създавана някога. Новият флагман на румънската марка ще бъде изграден на базата на Bigster, а цената му ще надхвърли 31 000 евро.


Dacia Bigster


Излизането на сцената на Bigster всъщност представлява не един, а няколко крайъгълни камък за румънския производител. С този модел Dacia навлиза в конкурентния сегмент на C-SUV. В същото време това е и първият автомобил на марката, който в топ-версиите си надхвърля психологическата бариера от 30 000 евро.

Освен това Bigster е „финалният щрих“ на стратегическия план, който Dacia стартира в началото на 2021 благодарение на подкрепата на Renault Group. Този модел обаче не слага край на продуктовата офанзива, която румънската компания извършва, а точно обратното. Dacia работи върху няколко нови модела, а един от тях ще промени завинаги възприятието за тази достъпна автомобилна марка.


Renault Arkana


Интересното в случая е, че Arkana се справяше доста добре на пазара, но Renault реши да не работи върху негов наследник. Това обаче не означава, че французите се отказват от присъствието си в сегмента на компактните SUV автомобили тип купе. Точно обратното. И запълването на празнината е поверено на Dacia с модел, който на техническо ниво ще бъде свързан с гореспоменатия Bigster. Въпреки това ще бъде по-луксозен и следователно по-скъп.

Новият модел, известен в момента просто като Dacia Bigster Coupé, ще струва над 31 000 евро в най-луксозните си версии. В неговата основа ще бъде платформата CMF-B, използвана от Bigster. На механично ниво също да има изненади, като той ще се предлага с бензинови двигатели и във версия с два горива (LPG), и двете с 48-волтова мека хибридна технология (MHEV).


Dacia Bigster


Ще има и избор от различни самозареждащи се хибридни (HEV) двигатели. И въпреки че от самото начало имаше спекулации, че този модел ще бъде първата Dacia с plug-in хибридна технология (PHEV), това е малко вероятно, тъй като означава допълнителни разходи, а това е нещо, което румънската марка всячески се опитва да избегне.

Очакванията са, че новото SUV Coupé на Dacia ще излезе през 2028, но има някои спекулации, че това може да стане и по-рано. Във всеки случай продажбите му едва ли ще стартират преди 2027.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Юлиян ( преди 3 месеца )
    По-добре Нисан Кашкай.Цената е 60000 лева,пълна с екстри,които дори в най-високото ниво на оборудване на Дачия ги няма.Да не говогим да двигатели,усещане при шофиране,ускорение...А салона вътре?Нищо общо!
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 3 месеца )
    До 5: Руската Аркана няма нищо общо с тази, която се сглобява на съвсем различна платформа в Южна Корея и се продава в Европа.
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Карам и аз отвратителна дачия дъстър, но това е положението. За да имаш хубава и качествена кола вадиш повече пари. А рено (дачия) иска точно това. Ще продава.по-скъпо, а ще я произвежда по-евтино. Вътре е само пластмаса, дъстър и бигстър са почти еднакви,.но заради цената и вътрешното пространство ще продължат да са търсени. Кой знае кога пак ще може човек да кара нова кола. Бедните потребители нямат голям избор, пазарна икономика. От 2021 се качиха доста цените, а китай не чака никой.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тази Аркана първо беше един евтин автомобил за Русия, за мен още си е такъв а прецакалите се с него твърдят друго, нека си вярват.
  • #4
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Mmmm ( преди 3 месеца )
    Арканата е прекрасен автомобил, сглобяван в Южна Корея. Да го подмениш с Дачия е обида за естетиката! Какаовото и Дачия да е, нивото на изпълнение и интериор е в пъти по-зле от Рено (въпреки, че и те са надолу спрямо едно време). А по отношение на трицилиндровите косачки с които вървят дапиите напоследък не ми се говори.
  • #3
    8 rate up comment 7 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 3 месеца )
    Гледах Бигстъра на изложението-отвън бива,но вътре грозна евтина пластмаса.
  • #2
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не са точно нови модели, Аркана е Каптюр Седан. Въпроса е, че ще сменят модел разработен и произведен в корея, с модел разработен в Румъния и произведен сигурно в Мароко на по-висока цена... В същото време завода в Корея в момента освен Аркана, сглобява едно Гийли и един Полестар от готови китове, и плана е като спрат Аркана да сглобява и китайско Волво за Европа и Америка, вместо да проектира собствени модели
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нещо не схващам постоянното бълване на нови "модели" от Рено, за да ги закрият едно поколения по-късно.