IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault: Екстремният Duster e в разработка!

Новата версия ще получи хибридно задвижване 4х4

Румънската марка Dacia, която е част от френската група Renault, представи настоящето, трето поколение на Duster през 2023, а продажбите на същия автомобил под марката Renault стартираха през лятото на 2024. Моделът е хит на пазара в Европа, като статистиката показва, че за първите 6 месеца от тази година дилърите на континента са продали 97 188 бройки, което е с 9% повече от миналата година.


Renault Duster


Френският производител не крие желанието си да разшири гамата на модела, като това беше потвърдено от топ-мениджър в компанията. Пред изданието Drive продуктовият мениджър на Duster – Жулиен Фери, заяви, че в момента се разработва хардкорна версия на модела, като проектът е вдъхновен от автомобилите, подготвени за рали „Дакар“.

Тази модификация на Duster ще има редица визуални разлики от „обичайните“ версии. Това ще включва ярки декоративни елементи и комплект офроуд гуми. Очаква се новата версия на модела със задвижване на четирите колела да има хибриден „пълнеж“, включващ инсталирането на електрически мотор на задния мост.


Renault Duster


Впрочем, снимки на тестови прототипи с тази система вече бяха публикувани по-рано тази година. Хибридното 4х4 означава поставяне на електромотор на задната ос, където окачването е независимо и има няколко различни офроуд режима. В същото време обаче заради новите екологични стандарти не се очакват промени в мощността и въртящия момент.

В момента Dacia Duster се предлага на европейския пазар с три опции за превозни средства. Базовата версия е Eco-G 100, като под капака на която има двугоривен (бензин и пропан) 1,0-литров турбомотор с 3 цилиндъра и мощност 100 к.с., който е съчетан с шестстепенна ръчна скоростна кутия.


Dacia Duster


Втората версия - Hybrid 140, получава четирицилиндров атмосферен двигател с мощност 94 к.с. с обем 1,6 литра, работещ в тандем с електромотор с мощност 49 к.с., стартер генератор и батерия с капацитет 1,2 kWh. Съвкупната мощност е 141 к.с.

Към днешна дата задвижването на четирите колела за Dacia Duster се предлага само във версията с „меко“ хибридно задвижване TCe 130. Такъв кросоувър е оборудван с 1,2-литров (130 к.с.) бензинов турбомотор с 3 цилиндъра, работещ в тандем с 48-волтов стартер-генератор и шестстепенна ръчна скоростна кутия.


Dacia Duster

Очаква се новата версия на Duster със задвижване на четирите колела да се появи по време на планираната актуализация на модела, като срокът за излизането на пазара все още не е обявен.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Шиши ( преди 4 месеца )
    Притежавам го. Eco-g 100 1.0, двигателя е разработен от Нисан и е много различен от тези на рено. Заради оптимизациите и турбото върви като мотора на рено 1.5dci, който също имах, дори и повече върви. За сметка на това е по-икономичен. Карал съм старите дачии на 7-8-10 години, без турбо на бензина е тегаво, освен това и си нагоряват.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Кой от всичките двигатели на Дъстър става за нещо?
  • #3
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тия двигателчета ме съсипват, баце.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    безпартиен ( преди 4 месеца )
    Най-добрата кола е новата!
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 4 месеца )
    Карам 100к.с. на газ, слаб мотор, поне 120 или 140 като на бигстъра. Иначе градско е икономичен 7-8, междуселски 5.5,.но магистрала при 140 отиваш над 9. Отпред газ, отзад хибрид 4х4 е идеална комбинация!