Renault продължава с инвазията си на световните пазари с нов модел - Boreal, който ще се предлага в над 70 страни извън Европа. Европейците обаче няма да пропуснат много, тъй като моделът по същество представлява версия на Dacia Bigster.

Промените са лесно очевидни, тъй като Boreal има уникална предна част с решетка в цвета на каросерията. Те са съчетани с отделения за осветление и видно лого на Nouvel’R. Renault също споменава редица „престижни дизайнерски характеристики“, включително алуминиеви защитни плочи, контрастен черен покрив и 19-цолови алуминиеви джанти.
Към тях се присъединяват панорамен люк, метални акценти и пластмасова облицовка на каросерията. Интересното е, че в Renault са се справили с претрупаната задна част на Bigster и са я направили много по-привлекателна. Като част от преобразяването, моделът е получил тънки задни светлини, по-остра броня и по-извита задна врата.

По отношение на размера, Boreal е дълъг 4556 мм с междуосие от 2702 мм. Това означава, че кросоувърът има същото междуосие като Bigster, но е с 14 мм по-къс като цяло.
Дизайнът, типичен за Renault, продължава и в кабината с преработено табло и нови вентилационни отвори. Към тях се присъединяват 10-инчов дигитален инструментален панел и 10-инчова информационно-развлекателна система с вграден Google.

Други акценти включват лазерно гравирани акценти, 48-цветна система за амбиентно осветление и сини или хладно сиви седалки с контрастни шевове. Купувачите ще намерят и просторно товарно отделение, което побира до 1770 литра багаж, когато задните седалки са сгънати.
Renault не предостави подробен списък с оборудване, но купувачите ще намерят електрически предни седалки, безжично зарядно за смартфон и двузонова климатична система. Компанията споменава и охладена централна конзола и първокласна аудио система Harman Kardon с десет високоговорителя.

Говорейки за оборудване, Boreal предлага до 24 системи за подпомагане на водача, включително Active Driver Assist, която комбинира адаптивен круиз контрол с функция за центриране в лентата. Има също автоматично аварийно спиране, предупреждение за мъртва зона и предупреждение за напускане на лентата/асистент за поддържане на лентата. Други акценти включват предупреждение за безопасно излизане, предупреждение за напречен трафик отзад, разпознаване на пътни знаци и паркиране без ръце.
Boreal ще се задвижва от 1,3-литров турбо двигател, свързан с шестстепенна трансмисия с двоен съединител. В Бразилия той произвежда 156 к.с. при работа с бензин и 163 к.с. на етанол. Турският вариант обаче е далеч по-малко мощен, тъй като е с мощност 138 к.с. и въртящ момент от 240 Нм.

Един от двигателите ще позволи на кросоувъра да ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,3 секунди. Вероятни са и допълнителни опции, тъй като Renault обявиха, че моделите извън Латинска Америка може „да се предлагат с други комбинации от двигател/трансмисия, допълващи първоначалната гама“.
Boreal ще се произвежда в Бразилия и Турция. Заводът в Куритиба ще произвежда кросоувъра за 17 латиноамерикански страни, докато заводът в Бурса ще произвежда SUV-а от C-сегмента за 54 други пазара, включително Източна Европа, Близкия изток и средиземноморските страни.


1