Renault Sport Spider - първият пътнически модел на компанията Renault Sport, е представен през 1995 година. Така че този малък спийдстър с тегло под един тон, създаден специално за състезания, който почти се превърна в модел на Alpine, сега празнува своята 30-годишнина.

Renault Sport е основана през 1976 г. На автомобилното изложение в Женева през 1995 г. подразделението представя първия си пътен автомобил - Spider. Този модел първоначално е разработен за марката Alpine. През 1977 г. обаче Renault започва да се състезава във Формула 1, така че ръководството решава да закрие Alpine и да изостави Renault Sport, за да не разпръсква усилията си.
Renault Sport Spider е проектиран като състезателен автомобил и това не е просто маркетингов трик. Тръбното му алуминиево шаси има пет лесно свалящи се панела на каросерията, включително вратите. Самата каросерия пък е изработена от композитна пластмаса. Интериорът разполага с две седалки, подлакътник, волан, лост за превключване на предавките, инструментален панел, няколко бутона и това е всичко.

Автомобилът няма климатик или музикална система. Двигателят е разположен зад седалките. Това е четирицилиндров 2,0-литров с мощност 150 к.с. и 185 Нм. Въртящият момент се предава на задните колела чрез петстепенна ръчна скоростна кутия. Воланът е без сервоусилвател. Като опция се предлага предно стъкло, което добавя 35 кг към теглото на автомобила.
С дължина от едва 3,81 м, ширина от 1,83 м и височина от 1,25 м, Spider тежи 930 кг в ненатоварено състояние (140 кг повече от първоначално планираното). Времето за ускорение до 100 км/ч е 6,9 сек, а максималната скорост достига 213 км/ч. Марката Renault Sport (под която се произвеждаха Clio RS и Megane RS) беше ликвидирана през 2021 година.

