IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Зареждането на ЕV не е надеждно

Грешки и преждевременни прекъсвания са най-честите проблеми

Ако пробегът все още остава централната грижа при покупката на електромобил, презареждането е не по-малко важен елемент. Доброто управление на зареждането не само позволява да се ограничи теглото на батериите, но и преди всичко загубата на време, което е съществен аспект. От това обаче следва друг важен момент -  надеждността на зареждането. И според скорошно проучване на EcoG, компания, специализирана в софтуерно управление на зарядните станции, все още не всичко е спечелено.


Зареждане


Оценката, проведена чрез 20 теста (в сравнение с 13 през 2023 г.), се фокусира върху инициализацията на зареждането, стабилността на комуникацията между електромобила и станцията за зареждане, управлението на грешките и обратната връзка с потребителя. Към този панел вече са добавени сценарии за двупосочно зареждане с постоянен ток (V2G функционалност), за които 70% от електромобилите вече са готови.

Проучването се фокусира и върху най-известните електрически платформи като Stellantis CMP, Tesla Model 3/Y, VW MEB и Hyundai E-GMP, около които са разработени повечето съвременни електромобили. Резултатите не свързват публично никакъв конкретен проблем с конкретна платформа, но основните заключения са интересни.

Оказва се, че дори най-добрите електромобили постигат максимална надеждност от 76% във всички тестове, докато най-лошо представящите се едва достигат 39%. Средно резултатът не надвишава 68%. Първото забележително подобрение в сравнение с 2023 г е стабилността на управляващия сигнал, което намалява неочакваните прекъсвания по време на зареждането. Докато две платформи показаха особени дефицити преди две години, сега не бяха отбелязани критични аномалии по този въпрос.


Зареждане


От друга страна, основните причини за неуспешно стартиране на зареждането продължават. От 10 платформи, 4 все още налагат твърде кратък прозорец за оторизация (60 секунди) след свързване, преди процедурата да бъде прекратена. Това се отнася до времето, отпуснато на клиента да постави картата си и да въведе кода: електрическата връзка вече е "изтекла", което означава, че времето вече е изтекло. Още по-лошото е, че в 6 от 10 случая времето за изчакване варира в зависимост от избрания комуникационен протокол, което прави операцията много непрозрачна за потребителя.

Друго черно петно ​​е 12V батерията. При трима производители опитите за автоматично рестартиране в случай на повреда се повтарят без ограничение, което изтощава допълнителната батерия и прави рестартирането на автомобила невъзможно, което изисква техническа помощ.

В същото време докладът подчертава напредъка: 7 от 10 превозни средства вече имат TLS комуникационна сигурност, което осигурява по-добра защита на данните от сесията, и всички предлагат сигурността на физическото заключване на свързаното превозно средство, за да се предотвратят инциденти и прекъсвания на връзката. Само 5 обаче реално следят напрежението, подавано от станцията (вместо да разчитат само на нея), и едва 2 от 10 показват стандартизирани кодове за грешки в случай на проблем.

Потребителското изживяване обаче остава хетерогенно: три модела не предлагат простата възможност за спиране на зареждането от самия автомобил, а две платформи не осигуряват пълна оперативна съвместимост, което ограничава съвместимостта с множество мрежи. В крайна сметка, докладът посочва, че електрическата индустрия се движи в правилната посока, но надеждността в реалния свят, поне от страна на превозните средства, все още е недостатъчна, за да осигури плавно и безпроблемно преживяване.

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ми от къде има инстаграм гледаме зимата някъде в скандинавия опашка от автомобили дълга няколко улици които чакат за заряд лятото шенгенска граница с турция същата история опашка от автомобили които чакат за заряд
  • #13
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И обърни внимание на датата на публикуване на клипа. Началото на 2023 година. Като клипа започва, че преди дни е пусната тази услуга, което ще рече в края на 2022, а днес е 2025. Средностатистическият антиелектрик на третата година вече започва да схваща какво са му говорили през 2022, така че ако не си от най-глупавите до няколко месеца ще схванеш за auto charge , който не изисква карти. Не се притеснявай, малко остана. После ще обясняваш че някой друг е писал от твое име по стара традиция.
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    руска рулетка, дали ще е свободно, дали няма друг да зарежда до мене, дали ще вали сняг, ами ако не работи приложението, абе това си е за дебъгери да не говорим и как цакат с цените, че има едни 20% загуба и т.н. и т.н неща които всеки който си купува новото не е подозирал дори в най-смелите си сънища...
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Истината и фактите имат едно и също лице и няма нужда да сменят самоличности, само за да представят някаква лъжа, за да изглежда от много източници. Няма нужда и от плюсове и минуси . Едно нещо или е истина или лъжа, а само антиелектриците ЛЪЖЕТЕ и се нуждаете от повече самоличности, живеещи в една и съща паралелна реалност при която всички лъжи са истина за 30 никнейма едновременно и могат да го потвърдят. В нашата реалност включваш кабела И зареждането тръгва - спираш и виждаш лично някъде
  • #10
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Естествено хората които зареждат на бензиностанция и идея си нямат колко сложна конструкция ползват и че една бензиностанция с 8 гнезда за зареждане излиза около 2 милиона само за оборудване ( цени преди КОВИД ) - специални двустенни резервоари, специална вентилация, нивомерна система, бензиноколонки с улавяне на парите, специален антистатичен бетон и т.н. и т.н.
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    Те вече са повече от бензиностанциите, а и всеки контакт е потенциална зарядна точка. Ама не всичко е розово - хазитата в гръчко ми отказаха да си бодна колата. Беше си заредена, ама е така за спорта. "Постоянно ни падат бушоните, да не се претовари нещо, дрън-дрън". Климатик бичи 24/7, мога да я настроя на 1-2kW да дърпа само, ама не. Реших да не се разправям, но е минус да отказват. Е, ако бях на зор, едва ли щяха, но все пак...
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 7. Всъщност точно това ми беше и мисълта докато четох статията. Днес за всеки 10-ти електромобил има зарядна станция. Ако пропорцията се запази, за 3 милиона електромобила ще има 300 хиляди зарядни станции при 3000 бензиностанции днес. Зарядните станции ще са буквално навсякъде където можеш да си помислиш да спреш и там където даже не би си помислил
  • #7
    4 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    А, и най-големият цирк, представяте ли си? Зарядна станция на плажа? ОMG!!! И какво стана? Последния ден се боднахме там и то за много малко проценти и спестихме цели 10 минути спиране по пътя и следващото ни зареждане си беше направо след границата на финесчето... Бензиностанция на плажа виждали ли сте? Не, и няма да видите ;)
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Най-смешното ми беше да прочета как на зарядната станция на Тесла имаш една минута да си сложиш картата за да тръгне зареждането. Къде точно слагаш картата като няма такава опция ? На нормалните зарядни станции просто си вкарваш кабела и всичко тръгва автоматичното. Говоря за повечето зарядни станции в България, за да не си помислите, че хваля Тесла, както обикновено.
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    А опашките напоследък са по бензионстанциите, ми прави впечатление. Както и че средното време, прекарано в спряло състояние кола да се зарежда, е доста сходно между различните типове задвижване. Точно 2 пъти напоследък съм чакал колата да се зареди, и то защото у нас токът все пак е по-евтнин и исках да напълня малко повече преди границата, и другото беше за да знам, че имам повече, за да си обикалям плажовете в Гърция цяла седмица. И то говорим за 5-10 минути. Останалото време колата ни чака.