IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Зареждането на ЕV не е надеждно

Грешки и преждевременни прекъсвания са най-честите проблеми

Ако пробегът все още остава централната грижа при покупката на електромобил, презареждането е не по-малко важен елемент. Доброто управление на зареждането не само позволява да се ограничи теглото на батериите, но и преди всичко загубата на време, което е съществен аспект. От това обаче следва друг важен момент -  надеждността на зареждането. И според скорошно проучване на EcoG, компания, специализирана в софтуерно управление на зарядните станции, все още не всичко е спечелено.


Зареждане


Оценката, проведена чрез 20 теста (в сравнение с 13 през 2023 г.), се фокусира върху инициализацията на зареждането, стабилността на комуникацията между електромобила и станцията за зареждане, управлението на грешките и обратната връзка с потребителя. Към този панел вече са добавени сценарии за двупосочно зареждане с постоянен ток (V2G функционалност), за които 70% от електромобилите вече са готови.

Проучването се фокусира и върху най-известните електрически платформи като Stellantis CMP, Tesla Model 3/Y, VW MEB и Hyundai E-GMP, около които са разработени повечето съвременни електромобили. Резултатите не свързват публично никакъв конкретен проблем с конкретна платформа, но основните заключения са интересни.

Оказва се, че дори най-добрите електромобили постигат максимална надеждност от 76% във всички тестове, докато най-лошо представящите се едва достигат 39%. Средно резултатът не надвишава 68%. Първото забележително подобрение в сравнение с 2023 г е стабилността на управляващия сигнал, което намалява неочакваните прекъсвания по време на зареждането. Докато две платформи показаха особени дефицити преди две години, сега не бяха отбелязани критични аномалии по този въпрос.


Зареждане


От друга страна, основните причини за неуспешно стартиране на зареждането продължават. От 10 платформи, 4 все още налагат твърде кратък прозорец за оторизация (60 секунди) след свързване, преди процедурата да бъде прекратена. Това се отнася до времето, отпуснато на клиента да постави картата си и да въведе кода: електрическата връзка вече е "изтекла", което означава, че времето вече е изтекло. Още по-лошото е, че в 6 от 10 случая времето за изчакване варира в зависимост от избрания комуникационен протокол, което прави операцията много непрозрачна за потребителя.

Друго черно петно ​​е 12V батерията. При трима производители опитите за автоматично рестартиране в случай на повреда се повтарят без ограничение, което изтощава допълнителната батерия и прави рестартирането на автомобила невъзможно, което изисква техническа помощ.

В същото време докладът подчертава напредъка: 7 от 10 превозни средства вече имат TLS комуникационна сигурност, което осигурява по-добра защита на данните от сесията, и всички предлагат сигурността на физическото заключване на свързаното превозно средство, за да се предотвратят инциденти и прекъсвания на връзката. Само 5 обаче реално следят напрежението, подавано от станцията (вместо да разчитат само на нея), и едва 2 от 10 показват стандартизирани кодове за грешки в случай на проблем.

Потребителското изживяване обаче остава хетерогенно: три модела не предлагат простата възможност за спиране на зареждането от самия автомобил, а две платформи не осигуряват пълна оперативна съвместимост, което ограничава съвместимостта с множество мрежи. В крайна сметка, докладът посочва, че електрическата индустрия се движи в правилната посока, но надеждността в реалния свят, поне от страна на превозните средства, все още е недостатъчна, за да осигури плавно и безпроблемно преживяване.

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Цоло ( преди 2 месеца )
    *** и пичка Са брат и сестричка
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Едно време почти всяко ТКЗС си имаше площадка за изстрелване на ракети против градушка. Очевидно няма проблеми, въпреки че тогава нямаше flightradar, в който да следиш дали горе няма самолет.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ако всеки има оръдие против градушка небето ще е забранено за полети
  • #21
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А каква е била причината? Дали пък не е било, защото не е използвано оръжието срещу градушките, които ползваха още по време на комунизма когато бях в детската градина и ни учиха как да разпознаваме ракети срещу градушка и да не ги пипаме като ги намерим в полето, А да кажем на родителите си да се обадят в милицията на милиционерите? Както казах, ракетите е разумно да се използват, когато ще причинят или спестят щети за по-голяма сума. Дали е разумно да се използват ракети срещу градушка?
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    чета някъде в бугарско имало градушка и един соларен парк станал на мазало загуби 100 милиона евро а градушките както знаем не могат да се ползват като климатично оръжие
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ето например 14 е дал най-силния аргумент, че изграждането на зарядна инфраструктура е като купуване на машина за печатане на пари. От една страна имаш безплатна енергия и дори на отрицателна цена, а от другата страна имаш километрични опашки които са се наредили и с желание ти дават по- левче за киловатчас и биха ти дали два, само и само да не чакат на опашката. Хайде сега извадете антилогиката да ми обясните защо тази схема няма да проработи. НЯМА ДА ИМА КОЙ ДА ЗАРЕЖДА?
  • #18
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Не научихте ли поне нещо от войната - изстрелват ракети само по неща, КОИТО СТРУВАТ ПОВЕЧЕ ОТ РАКЕТАТА. Не по панели, които можеш да замениш за 100 лв бройката и даже не си заслужава да ги застраховаш срещу градушка. Една фотоволтаична централа с батерия те прави абсолютно независим от външни доставки за следващите 25 години. Не е необходимо логистика, не те интересуват цените на енергията и горивата, А ако те интересуват е защото имаш възможност да продаваш скъпо НА АНТИЕЛЕКТРИЦИТЕ
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ето поредната опорна точка на антиелектриците. При евентуална война от чешмите ще протече бензин, който ще раздават на населението безплатно за да се движи, а врага ще затъмни слънцето, за да не може врага да си произвежда безплатна и независима енергия ЕЖЕДНЕВНО, БЕЗ НУЖДА ОТ ЛОГИСТИКА КОЯТО МОГАТ ДА ПРЕКЪСНАТ.
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    радиоточка след като електрифицира товарния транспорт и всички тираджии в щатите ползват семи на тесла разкажи ни за танковете на батерии какъв преломен момент ще имат в една конвенционалня война която до няколко седмице ще почне в прибалтика скандинавия и полша
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    момчета не ми е известно при една война да има държавен военен резерв за електрони още повече енергийната електроструктура е изключително уязвима и без военни действия преди доста години бутнаха едни стълбове и цялото южно черноморие изгасна така че единствения вариант диверсификация на транспорта и да имате два автомобила в гаража еден двг защото ако прекъснат електрозахранването не можеш да си купиш една туба с електрони в украйна масово ползват генератори когато удряха енергийните центрове