Това е може би най-сложната задача в областта на двигателитe. Митичният V10 конструктивно е толкова труден за балансиране, че само шепа инженери (и техните шефове) са се осмелявали да приемат предизвикателството. Но пък резултатите от тези храбри усилия са сред най-запомнящите се автомобили в историята. А и не само автомобили, както ще видите от тази история на V10 двигателя. Всъщност тя започва още през 30-те години на миналия век с някои локомотиви, но тук ще се съсредоточим върху V10 в модерния му вид.
21 мига от историята на V10 двигателя (ГАЛЕРИЯ):
1990: Peugeot и Льо Ман
Peugeot създава своя най-паметен V10 за 905, своя състезателен болид за Льо Ман. Този 3.5-литров двигател дава 641 коня при 12,500 оборота в минута. При дебюта си в 24-те часа през 1991 всички коли с него се чупят и не финишират. Но през 1992 вече е победител.
Peugeot създава своя най-паметен V10 за 905, своя състезателен болид за Льо Ман. Този 3.5-литров двигател дава 641 коня при 12,500 оборота в минута. При дебюта си в 24-те часа през 1991 всички коли с него се чупят и не финишират. Но през 1992 вече е победител.


0