Това е може би най-сложната задача в областта на двигателитe. Митичният V10 конструктивно е толкова труден за балансиране, че само шепа инженери (и техните шефове) са се осмелявали да приемат предизвикателството. Но пък резултатите от тези храбри усилия са сред най-запомнящите се автомобили в историята. А и не само автомобили, както ще видите от тази история на V10 двигателя. Всъщност тя започва още през 30-те години на миналия век с някои локомотиви, но тук ще се съсредоточим върху V10 в модерния му вид.
21 мига от историята на V10 двигателя (ГАЛЕРИЯ):
2009: Audi R15 TDI
През 2009 любовта към V10 в Audi стига дотам, че дизеловият V12 на болидите на Льо Ман е заменен с него в новата състезателна кола R15 TDI. В дебютното си участие R15 отстъпва на дизеловото Peugeot, но през 2010 окупира и трите места на подиума, като победителят изминава 5335 километра - рекорд, недостижим и до днес.
През 2009 любовта към V10 в Audi стига дотам, че дизеловият V12 на болидите на Льо Ман е заменен с него в новата състезателна кола R15 TDI. В дебютното си участие R15 отстъпва на дизеловото Peugeot, но през 2010 окупира и трите места на подиума, като победителят изминава 5335 километра - рекорд, недостижим и до днес.


0