Това е може би най-сложната задача в областта на двигателитe. Митичният V10 конструктивно е толкова труден за балансиране, че само шепа инженери (и техните шефове) са се осмелявали да приемат предизвикателството. Но пък резултатите от тези храбри усилия са сред най-запомнящите се автомобили в историята. А и не само автомобили, както ще видите от тази история на V10 двигателя. Всъщност тя започва още през 30-те години на миналия век с някои локомотиви, но тук ще се съсредоточим върху V10 в модерния му вид.
21 мига от историята на V10 двигателя (ГАЛЕРИЯ):
2009: Audi R8 V10
Инголщатският V10 е монтиран в най-различни коли, но най-подходящата за него без съмнение е R8, дебютирала през 2009. Тук блокът е подсилен, ъгълът на възпламеняване не е 72 градуса, а последователно 90 и после 54. Това е една от германските коли с най-характерен звук.
Инголщатският V10 е монтиран в най-различни коли, но най-подходящата за него без съмнение е R8, дебютирала през 2009. Тук блокът е подсилен, ъгълът на възпламеняване не е 72 градуса, а последователно 90 и после 54. Това е една от германските коли с най-характерен звук.


0