Това е може би най-сложната задача в областта на двигателитe. Митичният V10 конструктивно е толкова труден за балансиране, че само шепа инженери (и техните шефове) са се осмелявали да приемат предизвикателството. Но пък резултатите от тези храбри усилия са сред най-запомнящите се автомобили в историята. А и не само автомобили, както ще видите от тази история на V10 двигателя. Всъщност тя започва още през 30-те години на миналия век с някои локомотиви, но тук ще се съсредоточим върху V10 в модерния му вид.
21 мига от историята на V10 двигателя (ГАЛЕРИЯ):
1963: Първият сериен V10
Първият серийно произвеждан V10 се монтира в произвеждания от Porsche боен танк Leopard. Това е дизелов агрегат с компресор и работен обем 37.4 литра, сглобяван от германската компания MTU (основана някога от Вилхелм Майбах). Днес MTU е част от британския производител на самолетни двигатели Rolls-Royce (напълно отделен от автомобилния производител с това име, който е част от BMW Group).
Първият серийно произвеждан V10 се монтира в произвеждания от Porsche боен танк Leopard. Това е дизелов агрегат с компресор и работен обем 37.4 литра, сглобяван от германската компания MTU (основана някога от Вилхелм Майбах). Днес MTU е част от британския производител на самолетни двигатели Rolls-Royce (напълно отделен от автомобилния производител с това име, който е част от BMW Group).


0