IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китай е на път да унищожи собствения си пазар

В страната предлагането на нови автомобили превъзхожда два пъти търсенето

Китайската автомобилна индустрия, която се превърна в най-голямата в света благодарение на правителствените политики и субсидии, е в дълбока криза. Фабриките произвеждат почти два пъти повече автомобили, отколкото пазарът е в състояние да поеме - през 2024 в страната са произведени 31 милиона автомобила с капацитет над 60 милиона.


китайски коли


В Чънду автомобилите на FAW се продават с 60% по-евтино от цената им, а тези на Audi - с отстъпка до 50%. Дилърите са претоварени с непродадени партиди и са принудени да формализират продажби на хартия, тоест да регистрират и застраховат автомобили, за да получат бонуси от производителите. Непродадените превозни се озовават при търговци от сивия сектор, стрийминг платформи или дори на "гробища на автомобили".

Експертите наричат ситуацията "повторение на кризата на пазарите на недвижими имоти и слънчева енергия" - стимулирането на заетостта и данъците доведе до загуба на маржове.

Компанията AlixPartners прогнозира, че от 129 марки електрически превозни средства и хибриди, само 15 ще оцелеят до 2030. Neta (Hozon Auto) вече е в фалит, а Ji Yue (Baidu и Geely), WM Motor, Aiways, Skyworth Auto, Leapmotor и Zotye са в сериозна криза. Основните причини са слаба търговска мрежа, ниско доверие на клиентите и зависимост от субсидии.

Основната заплаха е не само за китайските производители, но и за световната търговия. Европа се страхува от приток на евтини електрически автомобили, а в САЩ китайските коли всъщност са блокирани. Властите в Поднебесната империя вече започнаха да говорят за необходимостта от ограничаване на ценовите войни, но анализаторите са уверени, че без масовото отстраняване на слаби играчи индустрията рискува най-накрая да влезе в "порочен кръг".


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Поне евала за креативността. Поредният Ник нейм който си си избрал след яицеклетчо, също толкова ти отива като предишния ДОН КИХОТ, който се бори срещу фотоволтаиците батериите и електромобилите и разбира се класиката срещу вятърните перки
  • #10
    3 rate up comment 15 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А иначе захаринчо шекеров който изписа и мненията отдолу, се опитва да прави същото и със статията защото е функционално неграмотен точно като тези отдолу в коментарите. Гостенино Шекерчо Димов, как Китай си унищожава пазара бе неграмотнико? По-малко автомобили ли ще се продават като се продават на по-ниски цени и има свръх излишък? Единственото което ще бъде унищожено ще са слабите и бавните, защото в бизнеса БЪРЗИТЕ РИБИ ИЗЯЖДАТ БАВНИТЕ. Пазара ще си остане, производителите НЕ.
  • #9
    4 rate up comment 15 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 17 минути )След Тесла и китайските марки произвеждащи електрокари залязват."... Колко пъти да ти казвам ДА ВНИМАВАШ КАКВО СИ ПОЖЕЛАВАШ. Пазара в Китай е огромен. Производителите са буквално стотици който си го разпределят. Има марки които дори китайците не ги знаят че съществуват. Десетки от тях ще фалират, НО ОСТАНАЛИТЕ ЩЕ СТАНАТ ПО-СИЛНИ. И ако още в момента европейските производители са в паника, си представи след няколко години когато китайците станат още по-силни какво ще е!
  • #8
    2 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И не не пазя архив на коментарите ти Рук, просто си спомням какви глупости си говорил и ги търся в google, където са архивирани го вече в черно на бяло. Мога да ти цитирам къде си защитавал алтернативите на тока и колко убедено и аргументирано говореше как електрификацията приключва, докато аз ти говорих точно за статията всеки път СВРЪХ ПРОИЗВОДСТВО НА БАТЕРИИ, ФОТОВОЛТАИЦИ И ЕЛЕКТРОМОБИЛИ В КИТАЙ и логичното СВАЛЯНЕ НА ЦЕНИТЕ. Хайде сега кажи че за първи път го чуваш?
  • #7
    4 rate up comment 12 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    За каквото и да говоря и да правя анализи накрая крайния резултат винаги е смърт на ДВГ и електрификация на транспорта и възобновяеми източници в енергетиката. Намаляване на горенето в световен мащаб. Докажете ми, че греша?
  • #6
    5 rate up comment 12 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Статистически е доказано че всеки антиелектрик е анти защото е сектант на нещо и го защитава с цената на достойнството и честта си. Те са влюбени в някоя марка личност или друг наобратно на някого и понеже нямат собствени топки лижат топките на някой друг. Колко пъти да не се обяснява, че марките и личностите както и народностите нямат никакво значение за мен. Аз говоря за технологии икономика и логика. Всичко за което говоря си е константа, а марките са променливата.
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Да го наемат за консултант Дон ЕлектронКихот,може и Дулсинея Тунберг да вземе.
  • #4
    15 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 3 - статистически е доказано, че в каквото се влюби тротинет, то баталясва! СССР, ТКЗС, Тесла, сега китайските авто производители :-) :-) :-)
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    След Тесла и китайските марки произвеждащи електрокари залязват.
  • #2
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 2 месеца )
    Субсидиите изкривяват пазара, а изкривените пазар рано или късно колабира.