IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китай е на път да унищожи собствения си пазар

В страната предлагането на нови автомобили превъзхожда два пъти търсенето

Китайската автомобилна индустрия, която се превърна в най-голямата в света благодарение на правителствените политики и субсидии, е в дълбока криза. Фабриките произвеждат почти два пъти повече автомобили, отколкото пазарът е в състояние да поеме - през 2024 в страната са произведени 31 милиона автомобила с капацитет над 60 милиона.


китайски коли


В Чънду автомобилите на FAW се продават с 60% по-евтино от цената им, а тези на Audi - с отстъпка до 50%. Дилърите са претоварени с непродадени партиди и са принудени да формализират продажби на хартия, тоест да регистрират и застраховат автомобили, за да получат бонуси от производителите. Непродадените превозни се озовават при търговци от сивия сектор, стрийминг платформи или дори на "гробища на автомобили".

Експертите наричат ситуацията "повторение на кризата на пазарите на недвижими имоти и слънчева енергия" - стимулирането на заетостта и данъците доведе до загуба на маржове.

Компанията AlixPartners прогнозира, че от 129 марки електрически превозни средства и хибриди, само 15 ще оцелеят до 2030. Neta (Hozon Auto) вече е в фалит, а Ji Yue (Baidu и Geely), WM Motor, Aiways, Skyworth Auto, Leapmotor и Zotye са в сериозна криза. Основните причини са слаба търговска мрежа, ниско доверие на клиентите и зависимост от субсидии.

Основната заплаха е не само за китайските производители, но и за световната търговия. Европа се страхува от приток на евтини електрически автомобили, а в САЩ китайските коли всъщност са блокирани. Властите в Поднебесната империя вече започнаха да говорят за необходимостта от ограничаване на ценовите войни, но анализаторите са уверени, че без масовото отстраняване на слаби играчи индустрията рискува най-накрая да влезе в "порочен кръг".


0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Така е гостенино. Само в градовете заплатите са по-високи отколкото в България. Но повечето китайци живеят в градовете. В големите градове. Градове които имат населението само колкото България ги наричат малки в Китай. Сега след като си призна, че там и цените са по-ниски, дали се е сринал пазара на автомобили в Китай както внушава статията? Дали ниските цени убиват продажбите и скоро пазара на автомобили в Китай ще се срине, както и този на електромобили в световен мащаб според ВЯРВАНИЯТА ВИ
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Тро тинети пак лъже! Заплатите в Китай са различни за всяка провинция.Средната заплата в Китай е близка до средната в България.Разликата е в цените,всички стоки в Китай са по евтини.
  • #19
    6 rate up comment 8 rate down comment
    q ( преди 2 месеца )
    Малей ми те фалирали бе? Всъщност в статията въпреки откритата пропаганда срещу Китай пише доста интересни работи. Например - общия пазар на автомобили в света е около 80 милиона. Сега в момента Китай може да произведе 60. За другите остават огризките. Да от 150 ще останат 15, но ще са толкова могъщи че ще задушат другите постепенно. Така както стана със всяко високотехнологично производство. Всъщност останалите ще продължат да са поддоствчици на части за автомобилната промишленост.
  • #18
    6 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 19. Имаш няколко основни грешки. Първо китайците са по-богати от българите. Второ са стотици пъти повече от българите като население. И трето, Това е най-големият автомобилен пазар в света който всяка година продължава да расте. Четвърто, никога никога ама никога не се доверявай на информация от този сайт. Никога. Особено на заглавията, написаното в които в общия случай няма нищо общо с написаното В статията. В повечето случаи дори пише точно обратното от това, написано в статията.
  • #17
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Pipe ( преди 2 месеца )
    Китайците са богати колкото българите. Щом не могат да си купят електрички на тези ниски пари, то когато отпаднат субсидиите, нещо което винаги изкривява и убива пазара, съвсем няма да могат да си ги купят...
  • #16
    3 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Личи си на кого му пречат фактите. Пречат му на вярата и предразсъдъците които повтаря от 10 години под различни никове, нали шекерчо? Вчерашния БАН по IP май не свърши работа?
  • #15
    3 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Кой от фактите В статията не ми изнася? Да се е случило нещо за което не говоря от години, докато вие обяснявахте, че ще има недостиг на материали за батерии и затова Toyota предпочита с капацитетът на батерията на един електромобил да произведе 90 хибрида? Е къде е този недостиг на батерии, СЛЕД КАТО ИМА СВРЪХ ИЗЛИШЪК? Кое да не ми изнася , че БЪРЗИТЕ РИБИ ЩЕ ИЗЯДАТ БАВНИТЕ? Факта, че дилърите НЕ правят регистрации ЗАРАДИ СУБСИДИИ ОТ ДЪРЖАВАТА каквито НЯМА, а за БОНУСИ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ
  • #14
    2 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Спам е да лъжеш че електромобилита излъчват радиация. Спам е да лъжеш, че само 10% от засятата рапица в България абсорбират 10% от целия въглероден отпечатък на България. Спам е да казваш че изброените факти ти пречат и сайта ако е пълен с факти е гнусен и очакваш да има само лъжи и манипулации в него. Отивай там където беше последните 10 години и въобще не се връщай. Нито си липсвал на някого, нито ще липсваш и следващите 10 години.
  • #13
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Започна се пак наводняването със спам на поредната тема, която не изнася на това същество, което даже не искам да споменавам! Вече наистина сайтът става изключително гнусен да посещение с толерирането на цялата тази гротеска!
  • #12
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Там имат реална конглокенция която работи за потребителя, ние тук където един пластмасов ваген е 80к и ел.седана им там е двойно по-евтин, да не се окаже нашия пазар силно манипулиран и спекулативен спрямо този в азия не само Китай.