IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Mercedes се предаде – връща бутоните в настоящи и бъдещи модели

Германският производител призна, че клиентите искат физически контроли

Част от автомобилните производители в последно време се връщат към физическите бутони и превключватели в автомобилите си. Сега към тях се присъединява и Mercedes-Benz, което е малко изненадващо, тъй като германската марка все повече и повече разчита на големи екрани в колите си. Това обаче ще се промени и в бъдеще моделите на компанията ще получат повече физически елементи за контрол.


Mercedes интериор


Проучване на компанията установява, че клиентите предпочитат физическите контроли в автомобилите си, призна мениджърът на софтуера на Mercedes - Магнус Остберг, цитиран от Autocar. Той допълни, че връщането на старата технология ще засегне не само новите модели на марката, но и настоящите.

Промяната започна с електрическите варианти на новия GLC и CLA Shooting Brake. И двата модела получават новоразработено кормилно управление с бутони и превключватели. В бъдеще този волан ще стане стандартен във всички модели и ще бъде преместен в съществуващите моделни серии след това - започвайки тази година с новия седан CLA.


Mercedes интериор


„Това е най-лесният и най-рентабилен начин за интегриране на допълнителни контроли в работещите модели, без да се изоставя основната дигитална концепция на нашите кокпити. Данните ни показват, че физическите контроли са много важни за определени възрастови и потребителски групи. От решаващо значение за нас ще бъде постигането на баланс между между сензорни повърхности и класическите контролни елементи“, обяснява Остберг.

Топ-мениджърът предположи, че е възможно Mercedes да предлага различни дизайни на волана в зависимост от пазара. Докато европейските клиенти предпочитат превключвателите, азиатските купувачи са склонни да се доверят на гласовия контрол. Промени ще има и в други части от интериора, като те ще бъдат внедрени и в по-големи превозни средства като SUV.


0 от 500
  • #5
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колкото по напред вървим толкова се убеждавам колко по добри бяха колите в миналото. Онези коли бяха направени да вършат работа. Сегашните са направени да изглеждат готино и да впечатляват. И съвременния безмозъчен потребител кълве като шаран на всичко лъскаво и ново. Масово се внушава че колата задължително трябва да изглежда като космически кораб и да има най новите технологии. Колата вече не е средство за транспорт от точка А до точка Б. Тя статус символ. Да се правим на интересни.
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не мога да разбера защо всичко трябва да е толкова сложно във "модерните" коли? Например климатичната система на колите през 80-те 90-те години имаше стандарти за ергономия независимо от марката. Управлението беше или със врътки или със лостчета. Контролираш топло-студено, сила на вентилатора, и климатика има 2 позиции. И всичко можеш да го настроиш и със затворени очи. Сега да едни копчета, едни дисплеи, едни менюта. И всичко е заради екстрата двузонов климатик която никой не ползва.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Да се поправя - "всичко ИМ е на волана" и " централната коНЗола"
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Е те какво ги връщат - слагат ги на волана. На Мерцедес всичко има е на волана, даже и скоростния лост! И за какво е всичко това - за да сложат поставки за чаши на централната кознола?!?
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Хм... ( преди 2 месеца )
    Ама как така, да си правят само за китайците коли, нали им е важно! Големи телевизори, азиатски дизайн, без бутони... да ги купува който иска тези таблети на колела!