IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes премахва лукса за сметка на повече продажби

Компанията променя стратегията си и планира цели 36 нови модела

В продължение на десетилетия Mercedes-Benz е символ на автомобилния престиж, създавайки някои от най-впечатляващите автомобили на пътя. Но пазарът се развива и Mercedes не е имунизиран срещу натиска.


Mercedes


Подобно на много отдавна утвърдени автомобилни производители, борещи се с икономически проблеми и променящи се очаквания на потребителите, марката сега навлиза в период на несигурност, който може да включва отдръпване от луксозната идентичност, на която някога се е опирала толкова силно.

Цитирайки свои анонимни източници, германското издание Handelsblatt съобщава, че Mercedes-Benz започва да се отдалечава от дългогодишното си луксозно позициониране. Според информацията думата „Лукс" постепенно се премахва от официалната стратегия на компанията, като целевият й имидж се измества към по-широка, по-приобщаваща привлекателност.

В коментара си за изданието главният изпълнителен директор на автомобилния производител Ола Калениус беше категоричен, че целта пред компанията е да предоставя на клиентите си „най-желаните продукти във всички сегменти“. Самият той винаги е предпочитал рентабилността пред обема на продажби, но при бавното производство във фабриките явно сметката не излиза.

Източници в компанията твърдят, че промяната вече е факт, като целта на ръководство е да намери баланс между цените и продажбите. Това включва увеличаване на производствените обеми, особено след като синдикатите вече категорично обявиха, че производството на по-малко от 2 млн автомобила годишно не е жизнеспособно.

Според Handelsblatt компанията е похарчила твърде много пари и време за модели от висок клас Maybach и AMG с цена от над 100 000 евро. Въпреки че тези превозни средства могат да демонстрират инженерни и дизайнерски умения, те не са достатъчни, за да поддържат маржовете на печалба.

Печалбите на Mercedes се сринаха с повече от половината през първата половина на тази година, а автомобилното му подразделение сега има марж от само 5,3%, далеч под предишните върхове от близо 15%. Според Калениус „нашата индустрия преживява проливен дъжд, градушка, бури и сняг едновременно".

За да се пребори с трудните времена, Mercedes планира мащабна продуктова офанзива и „възнамерява да бъде по-скромен и да комуникира по-реалистични цели". Това включва стремежа му да продава достъпни компактни автомобили и SUV на масите.

По-рано тази година Mercedes обяви, че намалява ангажимента си към електрическите превозни средства и в допълнение към пускането на 17 нови електромобила до 2027, също така планира да пусне 19 нови или силно преработени превозни средства с вътрешно горене през следващите години. В преследването на печалби изглежда, че Mercedes е решил, че обемът е по-важен от всякога.


0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 6 rate down comment
    фар ( преди 4 месеца )
    Мерцедес стана най-фалшивата фирма за автомобили.Освен,че всички автомобили след 30-50 хил кмимат безброй проблеми,но зарочнаха да продават като нови много рециклирани втора употреба. На вид лъскави, но с нулево качество.Просто повече колата стои в сервиза отколкото да се ползва.
  • #18
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Коко ( преди 4 месеца )
    Мерцедес отдавна настъпиха мотиката. Мен специално ме загубиха, като клиент през 2012г., когато вместо Е класа, се качих на Ф10 на БМВ. Преди година исках отново да погледна какво се случва в Мерцедес и новата Е класа - нищо особено на висока цена 120к.. Не, благодаря, Мерцедес. Не заслужавате толкова пари за евтини материали, продадени на тройна цена, просто не си заслужава парите. Чао, Мерцедес .
  • #17
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Хм… ( преди 4 месеца )
    Мерцедесите стават все по-грозни с всеки следващ модел. Познаваха се по решетката, но това на снимката прилича на уста на голямо животно. В същото време е запушено, защото е на електрическа кола и няма какво да охлажда. И защо е тогава тази уста? За да е по немски грозно?
  • #16
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Последният ИСТИНСКИ Мерцедес - W 124!
  • #15
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Никола ( преди 4 месеца )
    Да се съюзат с Путин иначе край
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Chchi ( преди 4 месеца )
    Ами да се сравни с новата шкода супърб! Или още робувате на 3по120градуса?
  • #13
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Още малко санкции ( преди 4 месеца )
    Срещу Русия,и тогава и Мерцедес,и VW,и БМВ ще кажат Tsch
  • #12
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Германия ( преди 4 месеца )
    Е индустриална ,а не капиталистическа държава.Това много малко хора го отчитат и разбират .На всичкото отгоре тя работи често в условия на планова икономика (характерна за социализма).Тоест ,една компания сама планира в следващата петилетка какви продажби ще има.Да де,ама като се окаже ,че всичките ти суровини идват от уж много лоша държава ,която обаче е и по-силна в пъти от теб,ти почваш да плямпаш глупости ,че пазара бил объркан.А истината е,че с евтините ресурси от Русия нещата приключиха!
  • #11
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Zeit Geist ( преди 4 месеца )
    Те не могат да отговорят адекватно на обстоятелствата.Самият Ола Калениус каза:"бяхме твърде арогантни"!Не може да искаш 100 хиляди евро за автомобил със скучен дизайн.Плюс че,посещава сервизите перманентно ,а там цените не са даже и за милионерите.Слаб дизайн плюс занижено качество.Мерцрдес не е солидна марка от поне две и половина десетилетия!Това е истината.Имаъ отделни добри модели,които също имат обаче слаб дизайн.Загубиха връзка с гените си и философията на марката...
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Павел ( преди 4 месеца )
    Да си орежат разходите, над 10 милиарда дават за формула 1, те са си име, никой не го интересува че са в формула 1, с тая скъпа работна ръка трябва да намалят разходите иначе китайците ще ги изядат до няколко години като отворят заводите в европа