В продължение на десетилетия Mercedes-Benz е символ на автомобилния престиж, създавайки някои от най-впечатляващите автомобили на пътя. Но пазарът се развива и Mercedes не е имунизиран срещу натиска.

Подобно на много отдавна утвърдени автомобилни производители, борещи се с икономически проблеми и променящи се очаквания на потребителите, марката сега навлиза в период на несигурност, който може да включва отдръпване от луксозната идентичност, на която някога се е опирала толкова силно.
Цитирайки свои анонимни източници, германското издание Handelsblatt съобщава, че Mercedes-Benz започва да се отдалечава от дългогодишното си луксозно позициониране. Според информацията думата „Лукс" постепенно се премахва от официалната стратегия на компанията, като целевият й имидж се измества към по-широка, по-приобщаваща привлекателност.
В коментара си за изданието главният изпълнителен директор на автомобилния производител Ола Калениус беше категоричен, че целта пред компанията е да предоставя на клиентите си „най-желаните продукти във всички сегменти“. Самият той винаги е предпочитал рентабилността пред обема на продажби, но при бавното производство във фабриките явно сметката не излиза.
Източници в компанията твърдят, че промяната вече е факт, като целта на ръководство е да намери баланс между цените и продажбите. Това включва увеличаване на производствените обеми, особено след като синдикатите вече категорично обявиха, че производството на по-малко от 2 млн автомобила годишно не е жизнеспособно.
Според Handelsblatt компанията е похарчила твърде много пари и време за модели от висок клас Maybach и AMG с цена от над 100 000 евро. Въпреки че тези превозни средства могат да демонстрират инженерни и дизайнерски умения, те не са достатъчни, за да поддържат маржовете на печалба.
Печалбите на Mercedes се сринаха с повече от половината през първата половина на тази година, а автомобилното му подразделение сега има марж от само 5,3%, далеч под предишните върхове от близо 15%. Според Калениус „нашата индустрия преживява проливен дъжд, градушка, бури и сняг едновременно".
За да се пребори с трудните времена, Mercedes планира мащабна продуктова офанзива и „възнамерява да бъде по-скромен и да комуникира по-реалистични цели". Това включва стремежа му да продава достъпни компактни автомобили и SUV на масите.
По-рано тази година Mercedes обяви, че намалява ангажимента си към електрическите превозни средства и в допълнение към пускането на 17 нови електромобила до 2027, също така планира да пусне 19 нови или силно преработени превозни средства с вътрешно горене през следващите години. В преследването на печалби изглежда, че Mercedes е решил, че обемът е по-важен от всякога.


2