IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes премахва лукса за сметка на повече продажби

Компанията променя стратегията си и планира цели 36 нови модела

В продължение на десетилетия Mercedes-Benz е символ на автомобилния престиж, създавайки някои от най-впечатляващите автомобили на пътя. Но пазарът се развива и Mercedes не е имунизиран срещу натиска.


Mercedes


Подобно на много отдавна утвърдени автомобилни производители, борещи се с икономически проблеми и променящи се очаквания на потребителите, марката сега навлиза в период на несигурност, който може да включва отдръпване от луксозната идентичност, на която някога се е опирала толкова силно.

Цитирайки свои анонимни източници, германското издание Handelsblatt съобщава, че Mercedes-Benz започва да се отдалечава от дългогодишното си луксозно позициониране. Според информацията думата „Лукс" постепенно се премахва от официалната стратегия на компанията, като целевият й имидж се измества към по-широка, по-приобщаваща привлекателност.

В коментара си за изданието главният изпълнителен директор на автомобилния производител Ола Калениус беше категоричен, че целта пред компанията е да предоставя на клиентите си „най-желаните продукти във всички сегменти“. Самият той винаги е предпочитал рентабилността пред обема на продажби, но при бавното производство във фабриките явно сметката не излиза.

Източници в компанията твърдят, че промяната вече е факт, като целта на ръководство е да намери баланс между цените и продажбите. Това включва увеличаване на производствените обеми, особено след като синдикатите вече категорично обявиха, че производството на по-малко от 2 млн автомобила годишно не е жизнеспособно.

Според Handelsblatt компанията е похарчила твърде много пари и време за модели от висок клас Maybach и AMG с цена от над 100 000 евро. Въпреки че тези превозни средства могат да демонстрират инженерни и дизайнерски умения, те не са достатъчни, за да поддържат маржовете на печалба.

Печалбите на Mercedes се сринаха с повече от половината през първата половина на тази година, а автомобилното му подразделение сега има марж от само 5,3%, далеч под предишните върхове от близо 15%. Според Калениус „нашата индустрия преживява проливен дъжд, градушка, бури и сняг едновременно".

За да се пребори с трудните времена, Mercedes планира мащабна продуктова офанзива и „възнамерява да бъде по-скромен и да комуникира по-реалистични цели". Това включва стремежа му да продава достъпни компактни автомобили и SUV на масите.

По-рано тази година Mercedes обяви, че намалява ангажимента си към електрическите превозни средства и в допълнение към пускането на 17 нови електромобила до 2027, също така планира да пусне 19 нови или силно преработени превозни средства с вътрешно горене през следващите години. В преследването на печалби изглежда, че Mercedes е решил, че обемът е по-важен от всякога.


0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нищо ново. Просто се връщат към стратегията си отпреди ковид. Всяка фирма трябва да се адаптира, за да оцелее. Колкото по-бързо, толкова по-добре.
  • #8
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    мерседес никога не са имали маркетинг от трилйчевя звезда символ на надеждността лукса комфорта до А клас немските дървени каски ще паследвят съдбата на нокиа
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    След като последните 2 години някъде орязаха половината си модели, сега щели да пускат ням-колко си нови... Ама то не става като пускате куци коне бе Оле! Вие не от 2 а от 10 години не намирате идентичността си и само глупост след глупост анонсирате!
  • #6
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Това става с измамни ( преди 4 месеца )
    Цялата германска автоиндустрия оттича в канала в следващите не повече от 10г.
  • #5
    31 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ама те МБ отдавна не са това, което бяха. Лукса остана само S-класата. Останалите са абсолютно посредствени модели
  • #4
    27 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Стига бе. Вярно ли. Нали щяха да стават ултра, мега, турбо ексклузивни, и да продават само най-скъпите модели (явно са гледали ексела на българският пазар ;))). Това май е поредният завой на 180 градуса, след този с елекричките. Дали на шефчето им Калениус му е ясно че вече се върти в кръг (180+180 = 360 градуса), и се опитва да се върне там където Мерцедес беше при предишният им шеф Дитер Цетше (който май по-добре знаеше какво прави), преди няколко години. Невероятен хаос.
  • #3
    37 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Цените им са невероятни, близо 200к за някакъв автомобил правен по китайски вкус с 3 екрана и камера да стриймваш в *** тока...
  • #2
    23 rate up comment 5 rate down comment
    замислен ( преди 4 месеца )
    Винаги този лукс съм го смятал за неуместен и съм се чудил на кого е необходим... Колата е за работа или за удоволствие. В първият случай е в зависимост от приложението, а във вторият изискванията са малко по-други, но и в двата случая лукса е в края на списъка от изисквания. Разбира се, за хора, които търсят своята идентичност чрез колата - нещата са други :-)
  • #1
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Хм... ( преди 4 месеца )
    А Це, Бе и А-клас къде бяха позиционирани? Че дори Е-клас имаше базови версии, които няма как да наречеш лукс. Не мога да си представя какво по-евтино ще предлагат, освен ако не си орежат сериозно разходите.