Съперничеството между най-големите производители на луксозни автомобили в Германия продължава с години, като представителите на производителите не пропускат да „захапят“ конкурентките. На тазгодишното автомобилно изложение в Мюнхен Audi, BMW и Mercedes представиха нов стил на дизайна и на оформлението на интериора, като това трябва да покаже как водещите германски компании виждат бъдещите си модели.

И докато ръководителите на компаниите обикновено заобикалят директните коментари за своите конкуренти, главният дизайнер на Mercedes – Гордън Вагенер, наруши тази традиция, като се изказа доста остро по адрес на новите разработки на Audi и BMW - съответно в Concept C и iX3. В интервю за Top Gear той беше особено критичен към бившите си колеги от VW Group, където работи до 1997 година, преди да премине в Mercedes.
„Аudi Concept C ми изглежда така, сякаш е проектиран през 1995 година. Неговата кабина е добре известна като стил и има твърде малко технологии“, коментира Вагенер, който се описва като „фен на хипер-аналоговите неща“, но очертава ясна граница за значението на цифровите дисплеи.

„Не можете да пренебрегнете екрана. Когато имате малък екран, автоматично изпращате съобщението: „Поздравления, вие седите в малка кола“. Искам да кажа, че това е концептуален автомобил. И това също е нишова кола, така че дори и да я построят по този начин, няма начин да се върнат към аналоговите превключватели“.
Самото Audi Concept C се отличава с минималистичен интериор с прибиращ се 10,4-инчов екран на информационно-развлекателната система, който изчезва, когато не се използва. Производствената версия на електрическия спортен автомобил е планирана за 2027, като се очаква да запази около 90% от дизайна на концепцията, докато се впише в гамата между спрените TT и R8.

Разбира се, екраните в сегашните серийни модели на Audi са различна история. Например, Audi Q5 разполага с 11,9-инчов цифров инструментален панел, 14,5-инчов информационно-развлекателен апарат и опционален 10,9-инчов дисплей за пътниците. Все пак това не е толкова впечатляващо, колкото новия 39,1-инчов MBUX Hyperscreen, който покрива цялото табло на изцяло новия Mercedes GLC EV.
Вагенер не се поколеба да разкритикува и новото BMW iX3 – първият модел на баварците, използващ дизайнерския език на марката Neue Klasse. Прекият конкурент на Mercedes GLC разполага с дисплей от колона до колона в основата на предното стъкло, 17,9-инчов сензорен екран за информационно-развлекателна система в средата на арматурното табло и опционален 3D head-up дисплей.

„Концепцията с информацията в долната част на предното стъкло беше показана още преди няколко години. Лично аз не съм голям фен на това решение, защото информацията е прекалено далеч, за да се чете. Всичко изглежда по-малко и ще разсейва шофьора. Освен това ще имате нужда от устройство, за да го управлявате, защото е твърде далеч, за да бъде чувствително на допир, така че трябва да поставите сензорен екран там, което те направиха.
Това е доста конвенционално решение и всъщност е сложно, защото имате информация на различни нива и не мисля, че това е интуитивно. Искам да кажа, че те мислят, че е прогресивно и явно им харесва, иначе нямаше да го направят", обяснява Вагенер.


0