IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизайнерът на Mercedes се подигра с интериора на конкурент

Гордън Вагенер критикува Audi Concept C, не пожали и BMW Neue Klasse

Съперничеството между най-големите производители на луксозни автомобили в Германия продължава с години, като представителите на производителите не пропускат да „захапят“ конкурентките. На тазгодишното автомобилно изложение в Мюнхен Audi, BMW и Mercedes представиха нов стил на дизайна и на оформлението на интериора, като това трябва да покаже как водещите германски компании виждат бъдещите си модели.


Гордън Вагенер


И докато ръководителите на компаниите обикновено заобикалят директните коментари за своите конкуренти, главният дизайнер на Mercedes – Гордън Вагенер, наруши тази традиция, като се изказа доста остро по адрес на новите разработки на Audi и BMW - съответно в Concept C и iX3. В интервю за Top Gear той беше особено критичен към бившите си колеги от VW Group, където работи до 1997 година, преди да премине в Mercedes.

„Аudi Concept C ми изглежда така, сякаш е проектиран през 1995 година. Неговата кабина е добре известна като стил и има твърде малко технологии“, коментира Вагенер, който се описва като „фен на хипер-аналоговите неща“, но очертава ясна граница за значението на цифровите дисплеи.


Audi Concept C


„Не можете да пренебрегнете екрана. Когато имате малък екран, автоматично изпращате съобщението: „Поздравления, вие седите в малка кола. Искам да кажа, че това е концептуален автомобил. И това също е нишова кола, така че дори и да я построят по този начин, няма начин да се върнат към аналоговите превключватели“.

Самото Audi Concept C се отличава с минималистичен интериор с прибиращ се 10,4-инчов екран на информационно-развлекателната система, който изчезва, когато не се използва. Производствената версия на електрическия спортен автомобил е планирана за 2027, като се очаква да запази около 90% от дизайна на концепцията, докато се впише в гамата между спрените TT и R8.


Mercedes-Benz GLC EQ Technology


Разбира се, екраните в сегашните серийни модели на Audi са различна история. Например, Audi Q5 разполага с 11,9-инчов цифров инструментален панел, 14,5-инчов информационно-развлекателен апарат и опционален 10,9-инчов дисплей за пътниците. Все пак това не е толкова впечатляващо, колкото новия 39,1-инчов MBUX Hyperscreen, който покрива цялото табло на изцяло новия Mercedes GLC EV.

Вагенер не се поколеба да разкритикува и новото BMW iX3 – първият модел на баварците, използващ дизайнерския език на марката Neue Klasse. Прекият конкурент на Mercedes GLC разполага с дисплей от колона до колона в основата на предното стъкло, 17,9-инчов сензорен екран за информационно-развлекателна система в средата на арматурното табло и опционален 3D head-up дисплей.


BMW

„Концепцията с информацията в долната част на предното стъкло беше показана още преди няколко години. Лично аз не съм голям фен на това решение, защото информацията е прекалено далеч, за да се чете. Всичко изглежда по-малко и ще разсейва шофьора. Освен това ще имате нужда от устройство, за да го управлявате, защото е твърде далеч, за да бъде чувствително на допир, така че трябва да поставите сензорен екран там, което те направиха.

Това е доста конвенционално решение и всъщност е сложно, защото имате информация на различни нива и не мисля, че това е интуитивно. Искам да кажа, че те мислят, че е прогресивно и явно им харесва, иначе нямаше да го направят", обяснява Вагенер.


0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Дзвер ( преди 2 месеца )
    То па понеже МБ цъфнахте, та вързахте...
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    някой ( преди 2 месеца )
    Сина си купи най-новата S-класа, пълна грозотия.
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Шофьор ( преди 2 месеца )
    Екраните чо колите са за негодни шофьори.
  • #23
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Бай ( преди 2 месеца )
    Не ви щем екраните ,не разбрахте ли ***!
  • #22
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 2 месеца )
    И триете са грозни на куче , ама да се подиграваш на другите две, като и твоето е същият *** е пълна излагация
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Джуд ( преди 2 месеца )
    Анонимен двадесет е прав че човека си разбира от работата но всъщност и в ауди и в бе ем ве е така .
  • #20
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Със сигурност човекът си разбира от работата щом са го взели в Мерцедес. Въпросът е, че ще - не ще, трябва да слага големи екрани - това се търси, това продава. Иначе БМВ каквото и да сложат, все ще е по-добре от сегашните им таблети, при тях е дъно и няма по-надолу. Особено на седмиците - коли за по 200 к евро и са по-зле от Кия по отношение на таблата.
  • #19
    13 rate up comment 2 rate down comment
    1DiN0 Дртiй 0LD MAN! ( преди 2 месеца )
    И както народът ни точно го е казал и подчертал - присмял се хърбел на щърбел..., щото фанеш 1ия и удариш другите - се същия хаотичен и непремислен калпав дизайн от сите ГЕРМАН.премиум-барачки.
  • #18
    11 rate up comment 5 rate down comment
    А ( преди 2 месеца )
    Той да си гледа китайските монитори и да внимава, че както са тръгнали скоро ще продават ребрандирано гийли. БМВ да не ги мисли, на светлинни години са пред тях в продажбите на ел.колите и хибридите, че и двг ще доставят на МБ. А МБ кво предлага 4-цил. АМГ , за което дървени философи обясняваха на клиентите, че са прости, докато не се сетиха, кой гласува с джоба си. За издънката с ел. колите дето ги спряха скоропостижно с различния дизайн да не говорим.
  • #17
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Хм... ( преди 2 месеца )
    Карам Мерседес. И никак не съм фен на Ауди, да не кажа, че ги смятам за най-надценената и безумно скъпа марка автомобили. Но дизайнерчето от Мерседес е настъпил мотиката - големите им телевизори ме спряха да купувам по-нови модели, а точно идеята на Ауди може да се окаже печеливша за истински фенове на автомобилите. Като се борят за азиатски клиенти, поне да не дават акъл на европейски ориентирани брандове!