IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо съвременните двигатели не могат да бъдат ремонтирани?

Автомобилната индустрия променя правилата и най-важният агрегат се превръща в консуматив

Автомобилните технологии се промениха през последните години. Основният ремонт на двигателите губи значението си. Собствениците са изправени пред необходимостта от пълна подмяна на агрегатите. Причините за тази тенденция са изненадващи.


двигател


Ако по-рано задвижващите агрегати бяха проектирани с идеята за многократна реставрация, сега производителите имат други приоритети. Все по-често в наши дни става нерентабилно да се ремонтират двигатели, а подмяната с нов мотор се оказва далеч по-рационално решение.

Причините за тази промяна се крият в затягането на екологичните стандарти и желанието за максимална горивна ефективност. Инженерите масово преминават към леки алуминиеви сплави, изоставяйки традиционния чугун. Това намалява теглото и подобрява разсейването на топлината, но в същото време направи конструкциите по-сложни и по-малко подходящи за реставрация. Дебелината на стените на блока е намаляла толкова много, че стандартното пробиване на цилиндъра вече не е възможно.

Тази тенденция е особено очевидна при двигатели с алуминиеви блокове. Въпреки предимствата си, такива двигатели са практически невъзможни за ремонт след сериозни повреди. Прегряването или критичното износване принуждават собственика да смени агрегата, тъй като възстановяването става технически и икономически непрактично.

Ситуацията се влошава от използването на нови технологии за обработка на цилиндри. Вместо сменяеми ръкави на цилиндрите, производителите използват тънко защитно покритие, нанесено директно върху блока. С течение на времето този слой се износва и традиционните методи за ремонт не са приложими. Някои услуги предлагат пресоване на ръкави в алуминиев блок, но този метод рядко дава стабилен резултат. Често облицовките се деформират или изместват, а разходите за работа надвишават цената на смяната на двигателя с нов.

В резултат на това идеята за пълно възстановяване на ресурса на двигателя след основен ремонт се превръща в нещо от миналото. Съвременните единици първоначално са проектирани по такъв начин, че повечето от частите им не могат да бъдат възстановени. Това води до ситуация, при която подмяната на двигателя се превръща в единствения разумен изход за собственика на автомобила.

Подобна картина се наблюдава и при съвременните трансмисии, които сега често се правят без поддръжка. Производителите съзнателно вграждат ограничен експлоатационен живот в конструкцията, ръководени не само от екологични и икономически съображения, но и от желанието за увеличаване на приходите от обслужване и продажба на резервни части.

Този подход се превърна в норма не само в автомобилната индустрия, но и в производството на друго сложно оборудване. Моделът "експлоатационният живот е изчерпан – заменете с нов" вече доминира, променяйки обичайните представи за издръжливостта на оборудването. 


0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До турбо. Ето че пак ми вкарваш думи в устата! Някога да съм казал че твоя автомобил е с такъв двигател? Просто си влязъл в ехо камерата и чуваш само това което искаш да чуеш, а всичко останало игнорираш и чуваш манипулативно. Съществуват ли такива двигатели или ще заровиш отново главата в пясъка и няма да ги видиш? Масови ли са? Могат ли да се карат 20-30 години като старите двигатели? Каква ще е остатъчната стойност на автомобил с такъв двигател? Колко струва смяната на двигател?
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Троти нетка,покрай вярата започна да прокарваш и попски ръкави вместо цилиндрови втулки.
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Покритие върху блока (например Nikasil или DLC Diamond-Like Carbon) много тънък защитен слой, който изпълнява ролята на цилиндров ръкав.2. Последствия за ремонта Такъв вграден ръкав не може да се извади или смени, без да се повреди блокът. Дори ако се опита пресоване на нов ръкав, тънките и прецизни стени на алуминия могат да се деформират или напукат.Това означава, че ремонтът вече не е практичен единственият вариант остава подмяната на целия блок или
  • #25
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Автомобил с такъв двигател не бих си купил,Тесльо.Преди да си купиш автомобил, трябва да проучиш какво ти предлагат.Защо мислиш,че избрах 4 цилиндров двигател,пред трицилиндров с гумен ремък в маслена баня?
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А между другото, процесът на учене не приключва в университета преди 30 години. Вече ти го казах в прав текст по-рано. Ето ти малко прясна информация:Вградените цилиндрови ръкави-При някои алуминиеви блокове ръкавите вече не са отделни пресовани части, А СЕ ВГРАЖДАТ ПО ВРЕМЕ НА ЛЕЕНЕТО на блока или чрез специално нанасяне на метален слой.Това може да стане чрез: -Синтеровани сплави металният ръкав се свързва ХИМИЧЕСКИ И МЕХАНИЧНО с блока още при леенето.Покритие върху блока (например ...
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Ако е втулка се сменя.Ако е покритие шлайфаш и нанасяш ново покритие и пак шлайфаш до размера.
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До турбо. Очевидно съм аматьор и не разбрах къде ще набиеш тази втулка на мястото на покритие една десета нанесено директно върху алуминия?
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Колкото и да се стараеш,Тесльо имаш толкова много публикации на Екселските таблици през годините,че е безсмислено да отричаш.
  • #20
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А сега след като изместих те темата по стартролски обичай, да се върнем към статията и да видим информацията която ни предоставя тази статия В чия полза е? Накъде ще върви света? Към ДВГ автомобили със 100 , а по качествените 200 000 км ресурс или първото поколение батерии които имат сравнително кратък живот от 410 000 км при които батерията запазва 90% от първоначалния си капацитет, а следващите поколения ще минават в пъти повече?
  • #19
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Да беседваш с колега е удоволствие,да спориш с аматьор е мъчение.Тесльо,прочети за разстъргване и хонинговане на цилиндрова втулка.Без значение колко е тънка втулката,не е проблем да се растърже или подмени.Щом производителя е успял да набие тънка стоманена втулка,няма причина да не може да бъде извадена.Алуминиевата сплав има по голямо температурно разширение от стоманата и при нагряване пресовата сглобка между блока и цилиндровата втулка ще се освободи.