IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо съвременните двигатели не могат да бъдат ремонтирани?

Автомобилната индустрия променя правилата и най-важният агрегат се превръща в консуматив

Автомобилните технологии се промениха през последните години. Основният ремонт на двигателите губи значението си. Собствениците са изправени пред необходимостта от пълна подмяна на агрегатите. Причините за тази тенденция са изненадващи.


двигател


Ако по-рано задвижващите агрегати бяха проектирани с идеята за многократна реставрация, сега производителите имат други приоритети. Все по-често в наши дни става нерентабилно да се ремонтират двигатели, а подмяната с нов мотор се оказва далеч по-рационално решение.

Причините за тази промяна се крият в затягането на екологичните стандарти и желанието за максимална горивна ефективност. Инженерите масово преминават към леки алуминиеви сплави, изоставяйки традиционния чугун. Това намалява теглото и подобрява разсейването на топлината, но в същото време направи конструкциите по-сложни и по-малко подходящи за реставрация. Дебелината на стените на блока е намаляла толкова много, че стандартното пробиване на цилиндъра вече не е възможно.

Тази тенденция е особено очевидна при двигатели с алуминиеви блокове. Въпреки предимствата си, такива двигатели са практически невъзможни за ремонт след сериозни повреди. Прегряването или критичното износване принуждават собственика да смени агрегата, тъй като възстановяването става технически и икономически непрактично.

Ситуацията се влошава от използването на нови технологии за обработка на цилиндри. Вместо сменяеми ръкави на цилиндрите, производителите използват тънко защитно покритие, нанесено директно върху блока. С течение на времето този слой се износва и традиционните методи за ремонт не са приложими. Някои услуги предлагат пресоване на ръкави в алуминиев блок, но този метод рядко дава стабилен резултат. Често облицовките се деформират или изместват, а разходите за работа надвишават цената на смяната на двигателя с нов.

В резултат на това идеята за пълно възстановяване на ресурса на двигателя след основен ремонт се превръща в нещо от миналото. Съвременните единици първоначално са проектирани по такъв начин, че повечето от частите им не могат да бъдат възстановени. Това води до ситуация, при която подмяната на двигателя се превръща в единствения разумен изход за собственика на автомобила.

Подобна картина се наблюдава и при съвременните трансмисии, които сега често се правят без поддръжка. Производителите съзнателно вграждат ограничен експлоатационен живот в конструкцията, ръководени не само от екологични и икономически съображения, но и от желанието за увеличаване на приходите от обслужване и продажба на резервни части.

Този подход се превърна в норма не само в автомобилната индустрия, но и в производството на друго сложно оборудване. Моделът "експлоатационният живот е изчерпан – заменете с нов" вече доминира, променяйки обичайните представи за издръжливостта на оборудването. 


0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 6,ами не е така,ретро колата ми от 1967г.,ремонта на двигателя,ризи и бутала ги смених преди 20++ години и няма никакъв проблем,като след това съм навъртял около 80-90 х.км. Колата тогава беше основна от 1994 до 2006г.се ползваше,като до 2001г я ползвах редовно,а след това я оставих и само от време на време,че имах други. Сега я възстановявам колаат е БулгарРено 8.
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3,когато е в гаранция го поемат изцяло,до 90х.км. извън гаранция поемат на 85%,но моята е извън гаранция и на 170х.км. за това и поемат 65% което пак е нещо. Яд ме е за това,че въпреки знаенето на проблема си траят и ако се случи тогава действат с тези отстъпки. Това ме дразни най-много,правят к,,.урвенски номера. Всички са едн дол дренки. Мислех за китайски джип,но ме спира,че ако нещо и минимално потрябва като резервна част ще се чака с месеци доставка. Просто евро пи делския автопром е леш
  • #6
    5 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Точката обикновено коментира статиите, прави анализ, дава факти и практически примери свързани с темата на статията. Дошъл е тук да чете и да коментира автомобилните технологии. А ти смяташ че всеки нормален човек влиза в коментарите за да псува другите коментиращи без да кажа нищо по темата И това е смисъла на живота ти, интересите и заниманията ти? Смислените от тях? Да ти имам ценностната система!
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Stanislav ( преди 2 месеца )
    "Точката" пак се появи да ръси глупости. Баси безделника. По-цял ден да виси тука и да пише как миксерите били... не знам си какво. Ми карай си го миксера бе, що кибиш по цял ден тука? Няма такъв ***, честно! :))) А съм сигурен, че кара някой дръглив Голф дизеляк и трови всички.
  • #4
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Flaviana ( преди 2 месеца )
    Двигателя винаги е бил консуматив. Като гумите. Износва се и го сменяш. Само и нас хората все още са с онова мислене, че една кола трябва да се кара 15+ години и един двигател трябва да издържи 800 000 хил. км., ако може без ремонти и поддръжка. Всичко идва от немотията и липса на избор едно време. Чакаш 20 години, за да ти дойде ред за кола, нормално е да я ремонтираш, а не да чакаш още 20 за друга.
  • #3
    7 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ето и причината за огромното нежелание на същите тези производители да продават електромобили. Те ще ги лишат от основния им източник на приходи и печалби - обслужването и продажбата на резервни части. Това е особено очевидно при модела на дилърствата. Не случайно производителите вече гледат да ги заобиколят за продажбата на електромобили, защото много добре виждат че причината за слабите продажби не е липсата на желание от клиентите, а липсата на желание за продажба от дилърите.
  • #2
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За фабричен дефект не би ли трябвало целия масраф да поемат тия некадърни мошеници?! В гаранция ли беше колата?
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вече се сблъсках с този проблем,хубавото е,че от завода поемат 65% от стойността на мотора и аз плащам само 35%.Оказва се,че е фабричен дефект в блока,който се прояви след няколко години и 179 х.км.