IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо съвременните двигатели не могат да бъдат ремонтирани?

Автомобилната индустрия променя правилата и най-важният агрегат се превръща в консуматив

Автомобилните технологии се промениха през последните години. Основният ремонт на двигателите губи значението си. Собствениците са изправени пред необходимостта от пълна подмяна на агрегатите. Причините за тази тенденция са изненадващи.


двигател


Ако по-рано задвижващите агрегати бяха проектирани с идеята за многократна реставрация, сега производителите имат други приоритети. Все по-често в наши дни става нерентабилно да се ремонтират двигатели, а подмяната с нов мотор се оказва далеч по-рационално решение.

Причините за тази промяна се крият в затягането на екологичните стандарти и желанието за максимална горивна ефективност. Инженерите масово преминават към леки алуминиеви сплави, изоставяйки традиционния чугун. Това намалява теглото и подобрява разсейването на топлината, но в същото време направи конструкциите по-сложни и по-малко подходящи за реставрация. Дебелината на стените на блока е намаляла толкова много, че стандартното пробиване на цилиндъра вече не е възможно.

Тази тенденция е особено очевидна при двигатели с алуминиеви блокове. Въпреки предимствата си, такива двигатели са практически невъзможни за ремонт след сериозни повреди. Прегряването или критичното износване принуждават собственика да смени агрегата, тъй като възстановяването става технически и икономически непрактично.

Ситуацията се влошава от използването на нови технологии за обработка на цилиндри. Вместо сменяеми ръкави на цилиндрите, производителите използват тънко защитно покритие, нанесено директно върху блока. С течение на времето този слой се износва и традиционните методи за ремонт не са приложими. Някои услуги предлагат пресоване на ръкави в алуминиев блок, но този метод рядко дава стабилен резултат. Често облицовките се деформират или изместват, а разходите за работа надвишават цената на смяната на двигателя с нов.

В резултат на това идеята за пълно възстановяване на ресурса на двигателя след основен ремонт се превръща в нещо от миналото. Съвременните единици първоначално са проектирани по такъв начин, че повечето от частите им не могат да бъдат възстановени. Това води до ситуация, при която подмяната на двигателя се превръща в единствения разумен изход за собственика на автомобила.

Подобна картина се наблюдава и при съвременните трансмисии, които сега често се правят без поддръжка. Производителите съзнателно вграждат ограничен експлоатационен живот в конструкцията, ръководени не само от екологични и икономически съображения, но и от желанието за увеличаване на приходите от обслужване и продажба на резервни части.

Този подход се превърна в норма не само в автомобилната индустрия, но и в производството на друго сложно оборудване. Моделът "експлоатационният живот е изчерпан – заменете с нов" вече доминира, променяйки обичайните представи за издръжливостта на оборудването. 


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До ха ха ха. И между другото религиозната пропаганда си е ваша запазена марка. Вие основавате цялата си религия на твърдението на гуруто Акио Тойода, че електромобилите никога няма да преминат 30% пазарен дял, а бъдещето на автомобилната промишленост принадлежи на водорода. И това въпреки практическите примери, анализите и математически изчисления, че водорода няма никакъв шанс. Точно както и ДВГ и хибридите КОГАТО цените на електромобилите се изравнят с бензиновите. МАТЕМАТИКАТА го казва.
  • #17
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До ха-ха поредната лъжа, за 20 милиона , защото само един единствен път съм се подиграл с вас за да ви провокирам, А в останалите 99 пъти винаги съм твърдял, че Тесла НИКОГА НЯМА ДА ПРОДАВА 20 МИЛИОНА. Като целия спор тръгна, че ВЯРВАТЕ, че Тесла не може да построи толкова бързо заводите за производство на 20 милиона, А аз казах че МОЖЕ ДА ГИ ПОСТРОИ, МОЖЕ ДА ПРОИЗВЕДЕ 20 МИЛИОНА, НО НЯМА НА КОГО ДА ГИ ПРОДАДЕ!
  • #16
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Но как да разбереш статията само от три обяснения, след като три години не разбра че и тези двете са различни "Тесльо,нямам желание да споря с аматьор,който нарича стоманата ЖЕЛЯЗНА РУДА и ПЪРВИЧНО ЖЕЛЯЗО." А даже не си се изразил правилно, защото твърдението ми беше че " стоманата се произвежда от Желязна руда от която първоначално добитото първичното желязо е с високи примеси на въглерод, който се ПРЕМАХВА, за да се получи стомана! А ти твърдеше че се ДОБАВЯ въглерод, да се получи стомана
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Точката го удари на религиозна пропаганда.Вярваш ли в това,в онова.Ти вярваш ли троти нети,че Мъск ще те повози до Марс? Защото в мантрата за 50% ръст на Тесла и 20 милиона Тесла през 2030 очевидно не вярваш вече.
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До турбо. А осъзнаваш ли че се говори за два различни метода а не за едно и също нещо? Осъзнаваш ли че в единия случай просто са нанесли покрития върху алуминия, А в другия случай втулката е толкова тънка, че е почти невъзможно да се замени и упражнението е с абсолютно несигурен резултат? Пак ти казвам да наблегнеш на четенето с разбиране! Светът се променя, осъзнай го! Това което си учил преди 30 години в университета вече не е валидно като технологии, за разлика от физиката и математиката.
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Още ли вярваш, че новите двигатели с вътрешно горене имат същия ресурс като едно време и ще задминат живота на съвременна желязофосфатна батерия с хиляди цикли живот дори при 5 минутно зареждане? Още ли вярваш че тези батерии трябва да се сменят на всеки две-три години и струват 20 000 евро? Очевидно е че живеете в ехокамера, като игнорирате всеки един факт или мнение които не ви харесват, като например тази статия, но пък агресивно нападате тези които ви говорят с цифри и факти
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,нямам желание да споря с аматьор,който нарича стоманата желязна руда и първично желязо.Нямам желание да споря по тема,преведена с Гугъл транслейд.Цилиндровата втулка един път е наречена "ръкав",после било "защитно покритие" нанесено директно върху блока.Интересно ми е как се нанася защитно стоманено покритие върху блок от алуминиева сплав.
  • #11
    2 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 12 очевидно от ли3aнeто на 3aдници на Акио Тойода или други твои кумири, си правиш сметката че всички са гАзолизци като тебе и повтарят чужди мантри, без да успеят да прояви от критично мислене за собствен анализ? Все още ли вярваш че Тесла е балон и Ще фалира, защото модата на електромобилите отминава. Фотоволтаиците не стават за друго освен за зареждане на телефони и никога няма да изместят въглищата. Батериите са скъпи за съхранение на енергия и за целта ще се ползва водород
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Точката аналЛизатор ( преди 2 месеца )
    Пази боже сляпо да прогледа.
  • #9
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Няма такъв двигател,който да не може да се ремонтира.Блока може да е от алуминиева сплав,но цилиндровата втулка е от стомана и може да се растърже и да се набие нова стоманена втулка.