IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо съвременните двигатели не могат да бъдат ремонтирани?

Автомобилната индустрия променя правилата и най-важният агрегат се превръща в консуматив

Автомобилните технологии се промениха през последните години. Основният ремонт на двигателите губи значението си. Собствениците са изправени пред необходимостта от пълна подмяна на агрегатите. Причините за тази тенденция са изненадващи.


двигател


Ако по-рано задвижващите агрегати бяха проектирани с идеята за многократна реставрация, сега производителите имат други приоритети. Все по-често в наши дни става нерентабилно да се ремонтират двигатели, а подмяната с нов мотор се оказва далеч по-рационално решение.

Причините за тази промяна се крият в затягането на екологичните стандарти и желанието за максимална горивна ефективност. Инженерите масово преминават към леки алуминиеви сплави, изоставяйки традиционния чугун. Това намалява теглото и подобрява разсейването на топлината, но в същото време направи конструкциите по-сложни и по-малко подходящи за реставрация. Дебелината на стените на блока е намаляла толкова много, че стандартното пробиване на цилиндъра вече не е възможно.

Тази тенденция е особено очевидна при двигатели с алуминиеви блокове. Въпреки предимствата си, такива двигатели са практически невъзможни за ремонт след сериозни повреди. Прегряването или критичното износване принуждават собственика да смени агрегата, тъй като възстановяването става технически и икономически непрактично.

Ситуацията се влошава от използването на нови технологии за обработка на цилиндри. Вместо сменяеми ръкави на цилиндрите, производителите използват тънко защитно покритие, нанесено директно върху блока. С течение на времето този слой се износва и традиционните методи за ремонт не са приложими. Някои услуги предлагат пресоване на ръкави в алуминиев блок, но този метод рядко дава стабилен резултат. Често облицовките се деформират или изместват, а разходите за работа надвишават цената на смяната на двигателя с нов.

В резултат на това идеята за пълно възстановяване на ресурса на двигателя след основен ремонт се превръща в нещо от миналото. Съвременните единици първоначално са проектирани по такъв начин, че повечето от частите им не могат да бъдат възстановени. Това води до ситуация, при която подмяната на двигателя се превръща в единствения разумен изход за собственика на автомобила.

Подобна картина се наблюдава и при съвременните трансмисии, които сега често се правят без поддръжка. Производителите съзнателно вграждат ограничен експлоатационен живот в конструкцията, ръководени не само от екологични и икономически съображения, но и от желанието за увеличаване на приходите от обслужване и продажба на резервни части.

Този подход се превърна в норма не само в автомобилната индустрия, но и в производството на друго сложно оборудване. Моделът "експлоатационният живот е изчерпан – заменете с нов" вече доминира, променяйки обичайните представи за издръжливостта на оборудването. 


0 от 500
  • #58
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Инженер,който си изкарва хляба с професията си или форумен драскач с претенции надвишаващи възможноститете му?
  • #57
    5 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И си пропуснал, че 10-годишната баничарка не е нова баничарка. Нова е само първия ден, А още на петата година може да се наложи основен ремонт
  • #56
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ти от грамотните ли се пишеш? Как дефинираш грамотност? Тези които вярват на Нютон са неграмотни А тези които му оборват теориите са най-грамотните?
  • #55
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    За един грамотен инженер няма нищо невъзможно.Невъзможно е за форумните драскачи с образование от училище за СОП.
  • #54
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Не Теслю адреналинката електричка,пак не позна.Турбо ремонти не прави,той кара нови коли.
  • #53
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    На теория е възможно пресоване на нови ръкави (aftermarket сервизи го предлагат), но:изисква много прецизна обработка,резултатите невинаги са надеждни,а цената често е по-висока от втора употреба или нов crate engine (цял двигател).
  • #52
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Може ли да се ремонтира? Блокът на 1.5 BlueHDi е алуминиев с тънкостенни чугунени ръкави, отлети заедно с блока. Това означава, че: леко износване (например при надраскване на цилиндър) може да се коригира с хонинговане. по-сериозно износване или задиряне обаче не позволява класически ремонт чрез пробиване и поставяне на нови ръкави стените са прекалено тънки.
  • #51
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    "Турбо ( преди 2 часа )Автомобил с такъв двигател не бих си купил,Тесльо.Преди да си купиш автомобил, трябва да проучиш какво ти предлагат.Защо мислиш,че избрах 4 цилиндров двигател,пред трицилиндров с гумен ремък в маслена баня?" .... Не не искам да съм лошия вестоносец, но някой трябва да ти го каже ВЕЧЕ СИ СИ КУПИЛ ТАКЪВ АВТОМОБИЛ С ТАКЪВ ДВИГАТЕЛ
  • #50
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вместо да гадаете, отидете в сервиз, който се занимава с ремонт на двигатели и скоростни кутии, и ги разпитайте. Двигателите със стоманена "гилза" са на изчезване. Новите имат някакво покритие директно върху алуминия, прилича на магнезиева боя. Тънко е. Не е ясно как е нанесено. Когато се надраска (лесно става), нищо не се прави. Сменя се двигателя. За това днешните двигатели имат ресурс около 150к. Подобно е положението и със скоростите. Никой не си прави сметка колата да ви кара 10 години :)
  • #49
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има фирми занимаващи се с основни ремонти. Вземат двигателя, разглобяват го, сменят каквото трябва и за няма и 4000 евро си готов. Проблемът е ако колата ти струва толкова