IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как работи "старт-стоп" системата и трябва ли да я изключвате?

Тя намалява вредните емисии и е особено ефективна в градски трафик

Системата "старт-стоп" (start-stop) е една от най-разпространените технологии в съвременните автомобили, но често е обект на спорове сред шофьорите. Тя автоматично изключва двигателя, когато колата спре, например на светофар, и го стартира отново, когато отпуснете спирачката. Но има ли смисъл да я използвате и не вреди ли на двигателя?


старт-стоп


Каква е целта на "старт-стоп" системата?

Основната цел на тази система е да намали разхода на гориво и вредните емисии, особено в градски условия. Когато автомобилът спре за повече от няколко секунди, "старт-стоп" системата изключва двигателя, за да не хаби гориво на празен ход. Това е особено ефективно в градския трафик.

Не вреди ли на двигателя?

Това е един от най-честите въпроси. Модерните автомобили със "старт-стоп" са проектирани да издържат на този режим на работа. За разлика от стандартните автомобили, те разполагат с:

По-здрави стартери: Стартерите са подсилени и могат да издържат на много по-голям брой цикли.

Специални акумулатори: Батериите (обикновено AGM или EFB) са проектирани да осигуряват по-голям ток при стартиране и да се зареждат по-бързо.

Моторни масла: Двигателите използват специални синтетични масла, които се разнасят бързо и осигуряват защита при чести стартове.

Кога да я изключвате?

Въпреки всички предимства, има ситуации, в които е по-добре да изключите "старт-стоп" системата, например:

Когато карате на стръмен наклон: В този случай, ако двигателят се изключи, може да се наложи да се движите с малко усилие и системата да се опита да стартира отново, което е излишно.

В задръствания: Ако движението е много бавно и спирате и тръгвате през няколко метра, системата ще се активира твърде често, което може да ви дразни.

В крайна сметка, "старт-стоп" системата е полезна и интелигентна технология, която помага на вашия автомобил да бъде по-икономичен и екологичен. Затова, ако не сте в някоя от горепосочените ситуации, няма причина да я изключвате.


0 от 500
  • #7
    26 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Веднага след като натисна копчето да запаля двигателя, натискам кочето да изключа тази система. Вече ми е като навик. След това колан, ръчна, на скорост и готово. Преди време видях една девойка, само докато паркира, start-stop системата се активира 9 пъти. Добре ли е,
  • #6
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Do 1-2 ясно е, че си един човек. Не, си притежавал кола с стар-стоп система, но си компетентен г-н бай ***
  • #5
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    След запалването на автомобила, следва пускане на ръчната спирачка и натискане на бутона за изключване на старт/стоп системата. Инженерите на Хонда предвидливо са го сложили под копчето на лоста на ръчната, че да се случва с едно движение. ;) Всеки сам си избира дали да е включена или не. Също така компютъра на колата си преценява кога може да изключи и кога не трябва. Не виждам как с няколко грама гориво ще съм по-екологичен или нещо подобно.
  • #4
    27 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тия мотори са добри ако си сам в колата. Натовари ли се, умират, разхода двоен. По баира ставаш ватман. Дизел 130-150 кс е в пъти по добро решение
  • #3
    7 rate up comment 33 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    A Honda представи 1.0 VTEC 2017 година, безпроблемен 3 цилиндров турбо мотор с най-висока мощност в авто инустрията в този клас 130 коня, конски сили,които се получаваха от 1.8 4 цилиндрови мотори. Трета теза на бай Ганъовците е,че дизела трябва да се продава, за какво ти е тая чукаща наковалня дизел с турбо дупка, вибрации?? Когато се предлагат напълно безшумни и по-икономични бензинови хибриди, бензинови коли и ел.автомобили, които са напълно безшумни и без никакви вибрации и по-икономични?
  • #2
    8 rate up comment 36 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бай Ганъо има три основни тези - старт стоп системата е досадна и я изключва щото според него е безсмислена, забележете бай Ганъо се изказва за инженерно решение с цел икономия и по-ниски вредни емисии, второ, бай Ганъо е убеден че 3 цилиндровите турбо мотори се износват на малко километри без да има един технически и статистически аргумент, въпреки че един Фолксваген ползва 1.0 TSI вече 13 години безпроблемно, тия мотори са навъртели над 500 000км., не съм прочел да се износват различно.
  • #1
    11 rate up comment 36 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Oo в колко е пусната тази статия, в 16:01 ч., затова няма коментари още от бай Ганъовци, дето ще обяснят колко досадна и безсмислена система е, как износва стартера и акумулатора и още с качването в колата първата работа е да я изключат.Понякога колкото човек е по-неквалифициран и некомпетентен толкова повече казва кое е правилно и кое не, въпреки инженерите. Ама то вече са счетоводители и т.н. Репертоарът го знаем. И че турбо 3 цилиндровите мотори се износват по-бързо, това бай Ганъо го разправ