IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как работи "старт-стоп" системата и трябва ли да я изключвате?

Тя намалява вредните емисии и е особено ефективна в градски трафик

Системата "старт-стоп" (start-stop) е една от най-разпространените технологии в съвременните автомобили, но често е обект на спорове сред шофьорите. Тя автоматично изключва двигателя, когато колата спре, например на светофар, и го стартира отново, когато отпуснете спирачката. Но има ли смисъл да я използвате и не вреди ли на двигателя?


старт-стоп


Каква е целта на "старт-стоп" системата?

Основната цел на тази система е да намали разхода на гориво и вредните емисии, особено в градски условия. Когато автомобилът спре за повече от няколко секунди, "старт-стоп" системата изключва двигателя, за да не хаби гориво на празен ход. Това е особено ефективно в градския трафик.

Не вреди ли на двигателя?

Това е един от най-честите въпроси. Модерните автомобили със "старт-стоп" са проектирани да издържат на този режим на работа. За разлика от стандартните автомобили, те разполагат с:

По-здрави стартери: Стартерите са подсилени и могат да издържат на много по-голям брой цикли.

Специални акумулатори: Батериите (обикновено AGM или EFB) са проектирани да осигуряват по-голям ток при стартиране и да се зареждат по-бързо.

Моторни масла: Двигателите използват специални синтетични масла, които се разнасят бързо и осигуряват защита при чести стартове.

Кога да я изключвате?

Въпреки всички предимства, има ситуации, в които е по-добре да изключите "старт-стоп" системата, например:

Когато карате на стръмен наклон: В този случай, ако двигателят се изключи, може да се наложи да се движите с малко усилие и системата да се опита да стартира отново, което е излишно.

В задръствания: Ако движението е много бавно и спирате и тръгвате през няколко метра, системата ще се активира твърде често, което може да ви дразни.

В крайна сметка, "старт-стоп" системата е полезна и интелигентна технология, която помага на вашия автомобил да бъде по-икономичен и екологичен. Затова, ако не сте в някоя от горепосочените ситуации, няма причина да я изключвате.


0 от 500
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Пешко ( преди 2 месеца )
    Това е най- голямата тъпотия, нито ми дреме за разхода, нито пък има ефект за екологията чак толкова. Единственият ефект е че предизвиква дефект в стартера, както и да е проектиран се прецаква и ремонта никак не е евтин.Винаги ама винаги я изключвам, дори на последната ми кола си платих да ми я деактивират софтуерно.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Сашо ( преди 2 месеца )
    Най-голямата ТЪПОТИЯ за всички времена е тази система!!!
  • #25
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Франсизкуп ( преди 3 месеца )
    За стартерите е трагедия , едно е че трудно се намират още части за тях , отделно много са скъпи .... Ако има 5 светофара през 300 метра 5 пъти ще се включва стартера , което е много не смислено , повечето стартери който съм отремонтирал не стават за рециклиране или ремонт . Та най добре гасете тая система , от опит казвам!
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Той ( преди 3 месеца )
    СТОП-СТАРТ Е СИСТЕМАТА .И това приключа статията.
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 3 месеца )
    Системата е измислена да намали СО2 на тестовете и да помогне на производителите да надитрят регулациите а не да спестят нещо на клиентите си. Цената на тази система която плащаме щем нещем не може да се избие с години. Освен това всички знаем че най стресиращ за всеки ДВГ е паленето когато маслото още не е смазани всички части. Това многократно гасене и палене особено при незагрял ДВГ надали е многонщадящонкаквито и масла да има. Но да му мисли 2ия собственик след като изтече гаранцията ;-)
  • #22
    8 rate up comment 5 rate down comment
    fff ( преди 3 месеца )
    Супер повърхностна статия, реално не обеснява в дълбочина как работи системата технически, реално почти всеки елемент на колата е променен за да работи в синхрон със старт стоп системата..... колата дори помни в каква позиция, на кой цилиндър е спрял двигателя за да запали бързо, стартера има 2 шалтера като единия зацепва бендикса веднага след като системата угаси колата за да е готова за палене... и т.н. мога да хвана ревматизъм на пръстите докато опиша всичко за система която не си струва :)
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Христо Христов ( преди 3 месеца )
    Това е най-голямата система. Само на нея карам. Вдига поне 100 коня отгоре с тая система. Друго не ми трябва. Даже и на колелото я имам. Шегата на страна, ама държи. Даже да се счупи, здраве да е, не мисля да се пенсионирам с тази кола. Иначе имам познати дето хем не я ползват, хем колите ги имат вече над пет години, хем са на втори акумулатор, хем на единия и стартера му замина, а на другия му дава грешки системата уж. Дупки да има, коли ще се намерят.
  • #20
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Таралеж ( преди 3 месеца )
    До коментари 1, 2 и 3 (предполагам че ги е писал един и същи ***): Икономията на гориво е направо нищожна (ако въобще има такава),а за това колко е "еко", хич не ми се коментира. Да не споменавам и натоварването върху двигател, стартер и акумулатор при честото активиране на тая "екстра".***, що не споделиш с нас колко струва един акумулатор AGM, и колко - един обикновен?***, къде е тоя 1.0 TSI дето толкова го хвалиш че изкарвал 500 000 км? Нещо май си объркал нулите. По-скоро 50 000, ...
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ПАЦО ( преди 3 месеца )
    Благо датЗАавтоМонтьора
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Car guy ( преди 3 месеца )
    Не само тази, но и още 3 други системи изключвам преди всяко тръгване на път. Освен, че имат спорни ползи на моменти са и опасни, вкл. с-ми за "Безопасност".