Двигателят с обозначението G4FG е атмосферен бензинов агрегат 1.6 MPI от семейството Gamma II, който Hyundai и Kia представиха на пазара през 2010. Той е с четири цилиндъра подред, алуминиев блок, променливо газоразпределение Dual CVVT и VIS всмукателна система. Благодарение на тези характеристики е възможно да се комбинира простотата на работа с модерни решения, които подобряват горенето и емисиите на отработени газове.
Двигателят 1.6 MPI се поставя на популярните Kia Sportage и Hyundai Tucson. Освен това може да се намери и в Ceed, Rio, Elantra или i30, но именно SUV направиха това устройство разпознаваемо и широко достъпно. Какво се чупи в 1.6 MPI и за какво да внимавате при покупка?
Заслужава ли си 1.6 MPI на старо (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки че дизайнът се счита за солиден, той не беше без проблеми. Най-често съобщаваният проблем е износването на катализатора - фрагментите му могат да попаднат в цилиндрите, причинявайки драскотини и повишен разход на масло. Също така се случва двигателят да започне да "поема масло" при по-голям пробег, особено когато агрегатът преди това е прегрял.
По-старите агрегати от преди 2014 имаха проблем с краткия живот на ангренажната верига. На теория тя не се нуждае от поддръжка, но на практика изисква внимание след около 200 000 км. По-новите версии получиха фиксирана верига и проблемът практически изчезна.
Незначителните дефекти включват течове на капака на клапана, вибрации на празен ход, вълнообразни обороти поради замърсена газ или износване на опорите на двигателя. Шофьорите също понякога се оплакват от шумове и свистене на ремъка на алтернатора, но това са доста дреболии.


0