Двигателят с обозначението G4FG е атмосферен бензинов агрегат 1.6 MPI от семейството Gamma II, който Hyundai и Kia представиха на пазара през 2010. Той е с четири цилиндъра подред, алуминиев блок, променливо газоразпределение Dual CVVT и VIS всмукателна система. Благодарение на тези характеристики е възможно да се комбинира простотата на работа с модерни решения, които подобряват горенето и емисиите на отработени газове.
Двигателят 1.6 MPI се поставя на популярните Kia Sportage и Hyundai Tucson. Освен това може да се намери и в Ceed, Rio, Elantra или i30, но именно SUV направиха това устройство разпознаваемо и широко достъпно. Какво се чупи в 1.6 MPI и за какво да внимавате при покупка?
Заслужава ли си 1.6 MPI на старо (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят развива мощност от 121 до 132 к.с. и въртящ момент в диапазона 148-158 Нм. Това са стойности, които в компактните SUV осигуряват достатъчна динамика за ежедневно шофиране, но също така не дават нищо допълнително по отношение на динамиката - за да може да ускорява ефективно или да изпреварва, този агрегат се нуждае от по-високи обороти и с тях, разбира се, шумът и разходът на гориво се увеличават. Благодарение на системата Dual CVVT, моторът реагира по-добре на газ, а VIS колекторът подобрява плавността на работа при различни скорости на въртене.
На практика двигателят 1.6 MPI позволява на Sportage или Tucson да стартират ефективно от светофара, а на пътя се справя без проблеми при изпреварване.


0