Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Един от водещите инженери на Toyota, Тасуо Хасегава, пристига в автомобилната индустрия от авиацията. Оттам той донася със себе си идеята за широкото използване на алуминия. Така купето получава централен панел на покрива, който е много лесен за сваляне - закрепен е с шест винта. Тази секция се побира в багажника, чийто капак (както и предният) също е изработен от алуминий.
Моделът става успешен и в спортен план. До такава степен, че в 24-часовия маратон на писта "Фуджи" през 1967 г. Sports 800 заема целия подиум. А днес е музейна и аукционна рядкост: сглобени са само малко над 3000 бройки, главно за японския пазар. Дори версиите с ляв волан остават там, като са изпратени в американските военни бази в Окинава. Износът за САЩ се проваля, тъй като моделът е счетен за твърде малък за американския пазар.


0