Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Toyota Sports 800, Япония, 1965 г.
Защо Toyota не патентова каросерията тарга е загадка. Все пак моделът с този дизайн се оказва значим за японците: това е първият сериен спортен автомобил на марката. Според първоначалните планове не само централната секция трябва да бъде премахната - покривът и страничните колони на прототипа трябва да бъдат напълно плъзнати назад, отваряйки достъп до интериора.
Защо Toyota не патентова каросерията тарга е загадка. Все пак моделът с този дизайн се оказва значим за японците: това е първият сериен спортен автомобил на марката. Според първоначалните планове не само централната секция трябва да бъде премахната - покривът и страничните колони на прототипа трябва да бъдат напълно плъзнати назад, отваряйки достъп до интериора.
Дизайнът обаче се оказва твърде обемист и тежък, така че скромният двигател с мощност 45 к.с. няма да може да тегли такъв колос. И тога е намерено друго, по-леко и елегантно решение.


0